Forfatter Emne: Ny radio i Peugeot 307 multistik  (Læst 7314 gange)

Cluz

  • Gæst
Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Dato: 17. Juni 2012, 14:23 »
Skal skifte radioen ud men kan ikke finde ud af det, har prøvet Multistik fra Thansen men de sprang sikringerne er der nogen der ved hvad der skal til

silverfox

  • Gæst
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #1 Dato: 17. Juni 2012, 19:07 »
Hvor gammel er bilen? Og hvilken radio vil du montere?

Cluz

  • Gæst
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #2 Dato: 17. Juni 2012, 19:19 »
Der et en Peugeot 307 1,6 hdi fra 2005 og jeg ville gerne have en Pioneer DEH-2300ub ind i stedet for

corvenius

  • Gæst
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #3 Dato: 17. Juni 2012, 20:14 »
det stik fra thansen virkede fin i min 307 hdi fra 2006 dog måtte jeg selv lave en tændings plus

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #4 Dato: 18. Juni 2012, 00:25 »
Er det med 2  stk 8bens ISO stik  eller er det et stort stik  ?   din er nok en T5 men kan godt være en Full CAN  som er monteret med en RD4 radio   , hvis den er med ISO  hvad skal du så bruge thansen kabel til  det passer på Pioneer

Cluz

  • Gæst
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #5 Dato: 18. Juni 2012, 08:38 »
Det er et stort stik der går ud i 2 iso stik men problemet er at hvor det store stik skal samles kan jeg se det ikke er samme ledninger min mekaniker har også prøvet og det virkede ikke sagde han ledningerne passede ikke.

Cluz

  • Gæst
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #6 Dato: 18. Juni 2012, 08:41 »
Citér
corvenius skrev:
det stik fra thansen virkede fin i min 307 hdi fra 2006 dog måtte jeg selv lave en tændings plus


Tændings plus det aner jeg ikke hvad er men hvorn har du så løst antenne problemet og kan du stadig få menu frem på skærmen

silverfox

  • Gæst
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #7 Dato: 18. Juni 2012, 13:04 »
Med mindre du køber et interface til den Pioneer, mister du både display info i skærm og mulighed for ratbetjening.
Jeg tror alle Peugeot forhandlere har det kabel liggende du skal bruge, det sidder i alle biler der kommer hjem uden org. radio. Det koster ikke mere end max 100 kr.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #8 Dato: 18. Juni 2012, 21:22 »
Citér
Cluz skrev:
Det er et stort stik der går ud i 2 iso stik men problemet er at hvor det store stik skal samles kan jeg se det ikke er samme ledninger min mekaniker har også prøvet og det virkede ikke sagde han ledningerne passede ikke.


Der er forskel på de interface kabler  , dit stik er fra fabrik beregnet til en RD4 radio  , men der bliver sat en billig radio i hos importør  og de ledninger der mangler er til CAN DATA bla  da det ikke må tilsluttes på denne radio

Cluz

  • Gæst
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #9 Dato: 19. Juni 2012, 08:50 »
Problemet løst skønt ja der sku bare et tændnings plus til og så lidt omrokering af ledningerne fra thansen men det virker
« Senest Redigeret: 23. Juni 2012, 14:09 af Cluz »

Der Symmel

  • Gæst
OSSE MIG!!!
« Svar #10 Dato: 27. Juni 2012, 18:49 »
Hejsa, jeg har (næsten) samme problem med præcis samme bil (og næsten samme radio) :) Altså.. Næsten.. Alt virker nemlig nogenlunde OK. Jeg købte en adapter for 90,- kr. hos Peugeot i KBH NV. Og den klarer ALT undtagen rat-betjeningen af radioen. Derfor har jeg nu desuden købt en lille box på eBay, der skulle få ALT til at spille sammen. Men nej. Jeg er simpelthen for dum til selv at samle elektroniken :(

* * * * UPDATE: * * *

Tror jeg har fundet fejlen!!! eBay-boksen er til CAN BUS. Men min Peugeot har VAN BUS!!! AAARGGH!!! Det var 800 kr. ud af vinduet!!!! :(
« Senest Redigeret: 28. Juni 2012, 03:16 af Der Symmel »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #11 Dato: 27. Juni 2012, 23:30 »
For det første kan man ikke se hvad det billede skal forestille  , dernæst roder du lidt rundt i det  , der er ikke noget der hedder  CAR Bus  der er  CAN og VAN   og peugeot bruger begge dele Van på den gamle  og CAN på de nye  og hvis du ved hvilken bil du har  ved jeg hvilken Net den kører med  men  alt 207 / 407 / 307 med diagnosestik under askebæger  kører med CAN bus   , men de bokse du tilslutter skal kodes for det virker

Der Symmel

  • Gæst
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #12 Dato: 28. Juni 2012, 03:30 »
Citér
KHJ skrev:
... dernæst roder du lidt rundt i det ... der er ikke noget der hedder CAR Bus ...


Yes, du har naturligvis ret mht. CAN BUS, det var en tanke-taste-fejl :)
Og jeg roder ikke LIDT rundt.. Jeg roder vist MEGET rundt :)
Jeg har derfor rettet lidt i min forrige post...

Men.. Jeg har ikke et CAN BUS interface i min 307'er.. Derimod har jeg 2 stk. ISO-stik.. Så nu køber jeg denne dims og håber, at den kan skabe fred i universet:

http://www.pioneer.eu/files/eur/car_acc_db/hw_remote/CA-R-PI161_R50728-08.pdf
« Senest Redigeret: 28. Juni 2012, 03:34 af Der Symmel »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #13 Dato: 28. Juni 2012, 23:37 »
Ja din er en T5 med  VAN bus og der skulle det sæt passe på  , men  de nyere fra ca 2006 er med et stort Multistik  og er med CAN   men der er monteret nogle radioer hvor der sidder et interfacekabel der omdanner det til 2 ISO  så du kan ikke alene ud fra stikkene afgøre hvad det er  ,  der er også T5  første model med CAN BUS lige i overgangen til T6   så det sikreste er  hvor  diagnosestikket sidder
i venstre side bag klappen  VAN Bus  under askebæger  CAN bus

Der Symmel

  • Gæst
RE: Ny radio i Peugeot 307 multistik
« Svar #14 Dato: 07. Juli 2012, 14:15 »
Og det virkede sgu!! Nu kan jeg styre ALT fra rattet!! Også USB-dims og tuning af radiostationer!!

Det ærgerlige er så bare, at jeg endte op med en masse rester og stumper, som jeg ikke får brug for alligevel. Så hvis nogen mangler følgende, så giv lyd:

- CAN BUS rat-betjenings-adapter (til P307,2005+/Pioneer), købt for ca. 800,- kr.
- Pioneer MP3/CD/FM/USB/iPod bilradio, købt for ca. 700,- kr.
- Peugeot ISO-adapter-kabel, købt for ca. 90,- kr.


Og ellers kan jeg bare sige, at det er MEGA tilfredsstillende, at alt nu virker, som det er beregnet fra fabrikken!!! Ren køreglæde!!! Med musik!!! Nu vil jeg nyde det, indtil bilen går i stykker igen snart :)