Forfatter Emne: Nyt info-display til 307 SW årgang 2005?  (Læst 5235 gange)

Der Symmel

  • Gæst
Nyt info-display til 307 SW årgang 2005?
« Dato: 22. Juli 2012, 13:41 »
Displayet i instrumentbrættet er blevet gammelt og træt.. Teksten tåger ud og bliver ulæselig efter kort tid..

Hvad gør man?

Jeg gider næsten ikke bare sætte et tilsvarende display i.. Jeg synes det kunne være sjovere med et bedre og mere holdbart display..

Findes det?

På forhånd tak for svar :)

silverfox

  • Gæst
RE: Nyt info-display til 307 SW årgang 2005?
« Svar #1 Dato: 22. Juli 2012, 14:56 »
Nej der findes ikke displays i bedre kvalitet. Hvis du har det lille display med 3-linier, kan du prøve at montere det store med 7 linier(tror jeg). Det burde kunne lade sig gøre.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.503
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Nyt info-display til 307 SW årgang 2005?
« Svar #2 Dato: 22. Juli 2012, 16:44 »
Ikke for at stjæle tråden, men kan man montere et nyere 4 liniers display istedet for et 3 liniers?

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Nyt info-display til 307 SW årgang 2005?
« Svar #3 Dato: 22. Juli 2012, 22:01 »
En 2005 ?  hvis det er en VAN bus findes der kun et display  den har diagnosestik i venstre side ved sikringer ,  CAN bus  har under askebæger og der er   3 varianter

Der Symmel

  • Gæst
RE: Nyt info-display til 307 SW årgang 2005?
« Svar #4 Dato: 23. Juli 2012, 11:49 »
Tak for svar, alle mand :)

@ KHJ: Ja, det er lige netop VAN BUS, så det var jo lidt trist :(

Der Symmel

  • Gæst
RE: Nyt info-display til 307 SW årgang 2005?
« Svar #5 Dato: 01. August 2012, 23:39 »
Update: Som allerede postet andetsteds, så er listeprisen for nyt display ca. 2 kilo uden montering og ca. 2500,- med montering. Så det kan jo nok godt betale sig at finde et brugt hos en hugger i stedet..

CarstenBob

  • Gæst
RE: Infoskærm i Peugeot 307SW årgang 2004
« Svar #6 Dato: 08. Marts 2013, 13:13 »
Hej alle

Ved at det er en gammel tråd, men jeg faldt over den i min søgen efter folk med samme problem som jeg.

Min info skærm var langsomt blevet mere og mere ulæselig, og til sidst fuldstændig sort. Men når solen faldt ind på displayet ved en bestem vinkel, var det faktisk muligt at se teksten ret tydeligt.

Det fik mig til at resonere at displayet måske intet fejlede, men at problemet var et andet.

Løsnede konsollen, og konstatere at der bag LCD displayet sidder 3 stk, 12V 1,2 Watt pærer, samt at ingen af diise virkede. Så efterhånden som pærerne var "sprunget" blev det sværere og sværere at tyde displayet, indtil den sidste pære "sprang", og displayet blev helt sort.

Skilte forsigtig selve display kassen ad, lyste med en lommelygte ind bag på displayet, og nu stod teksten på displayet lige så lysende klart som da bilen forlod fabrikken.

Kørte en tur til nærmeste tankstation og købte 2 x 2 stk. pærer til den formidable sum af 69,- kr. Skiftede pærerne, samlede displaykassen og monterede igen konsollen, så nu har jeg igen et fuldt funktionsdygtigt display, for 69,- kr. samt 1 times arbejde (afhentning af pærer incl :-D). Det er noget mindre end prisen for et nyt display færdig monteret, eller et brugt til en "tusse", selv monteret.

Håber at nogen kan have glæde af mine oplevelser.


Med venlig hilsen

Carsten

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Nyt info-display til 307 SW årgang 2005?
« Svar #7 Dato: 08. Marts 2013, 21:23 »
Ja men det er 2 forskellige ting   , hvis pærene springer bliver displayet gradvist mørkt   , det andet er der fuld styrke på men  LCD skriften er ødelagt så tal og bogstaver ikke er skarpe og  tydelige  


en anden gang skal du ikke  skille kassen ad  . du kan dreje fatningerne ud  det tager mindre end 10min at skifte de 3 pærer

CarstenBob

  • Gæst
RE: Nyt info-display til 307 SW årgang 2005?
« Svar #8 Dato: 11. Marts 2013, 11:52 »
Citér
KHJ skrev:
Ja men det er 2 forskellige ting   , hvis pærene springer bliver displayet gradvist mørkt   , det andet er der fuld styrke på men  LCD skriften er ødelagt så tal og bogstaver ikke er skarpe og  tydelige


Det er jeg klar over, men i min søgen efter en løsning på mine problemer, var denne tråd stort set den eneste der dukkede op. Så da tråden var "død" tænkte jeg at folk med samme søgning som jeg, ville kunne finde den nemme løsning på problemet i denne tråd.


Citér
KHJ skrev:
en anden gang skal du ikke  skille kassen ad  . du kan dreje fatningerne ud  det tager mindre end 10min at skifte de 3 pærer


Ja, det var jeg sådan set godt klar over, ville med adskillelsen af "kassen", og med lommelygten blot konstatere at problemet kun var de manglende pærer. Så måske kan jeg komme ned på 10 minutter næste gang:D

Med venlig hilsen

Carsten