Hej alle
Ved at det er en gammel tråd, men jeg faldt over den i min søgen efter folk med samme problem som jeg.
Min info skærm var langsomt blevet mere og mere ulæselig, og til sidst fuldstændig sort. Men når solen faldt ind på displayet ved en bestem vinkel, var det faktisk muligt at se teksten ret tydeligt.
Det fik mig til at resonere at displayet måske intet fejlede, men at problemet var et andet.
Løsnede konsollen, og konstatere at der bag LCD displayet sidder 3 stk, 12V 1,2 Watt pærer, samt at ingen af diise virkede. Så efterhånden som pærerne var "sprunget" blev det sværere og sværere at tyde displayet, indtil den sidste pære "sprang", og displayet blev helt sort.
Skilte forsigtig selve display kassen ad, lyste med en lommelygte ind bag på displayet, og nu stod teksten på displayet lige så lysende klart som da bilen forlod fabrikken.
Kørte en tur til nærmeste tankstation og købte 2 x 2 stk. pærer til den formidable sum af 69,- kr. Skiftede pærerne, samlede displaykassen og monterede igen konsollen, så nu har jeg igen et fuldt funktionsdygtigt display, for 69,- kr. samt 1 times arbejde (afhentning af pærer incl :-D). Det er noget mindre end prisen for et nyt display færdig monteret, eller et brugt til en "tusse", selv monteret.
Håber at nogen kan have glæde af mine oplevelser.
Med venlig hilsen
Carsten