Forfatter Emne: fjernbetjening virker KUN 10 cm fra tændingslåsen  (Læst 2053 gange)

FPetersen

• Gæst
fjernbetjening virker KUN 10 cm fra tændingslåsen
« Dato: 29. Juli 2012, 12:56 »
HJÆÆLP

Har lige købt en 207 sw , hvor fjernbetjeningen til centrallåsen virkede da vi fik den i onsdags, eller det vil sige den var lidt sløv i det, men virkede, det gør den så ikke mere udefra, men virker når man er ca 5 cm fra tændingslåsen, vi har prøvet at skifte batteri/er, dette uden effekt, stadig samme resultat. er det bare sløve batterier vi har prøvet med?, eller ligger problemet et andet sted

Venlig hilen Camilla

midph

• Gæst
RE: fjernbetjening virker KUN 10 cm fra tændingslåsen
« Svar #1 Dato: 29. Juli 2012, 13:09 »
..min havde det samme problem for nogen tid siden..fik det skiftet gratis hos Peugeot(dog betalte jeg for selve batteriet..80kr tror ),men så virkede det igen..prøv med et andet nyt batteri  og det rigtige!!!,for så vidt jeg husker er det ikke de alm. knapbatterier som du kan købe de fleste steder..mvh.

FPetersen

• Gæst
« Svar #2 Dato: 29. Juli 2012, 13:12 »
Vi har det rigtige batteri, vi har dog købt dem på tanken og 1 ved Thansen, det siger jo måske også sig selv at det ikke er super kvalli vi er ude i men når man som jeg gerne vil have det iorden som var det igår, ja så gør man "næsten" hvad som helst for at få fat i det der skal bruges.. Så tjek ved batteritypen.. Men må prøve ved Peugeot..Tak

midph

• Gæst
« Svar #3 Dato: 29. Juli 2012, 13:24 »
....har lige skilt min ad og der står Phillips Lithium 3V CR2016 på batteriet og + vender op mod dig selv,når du "skyder" det ind i holderen i nøglen..

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 30. Juli 2012, 07:19 »
Hej
Et ganske alm. 2016 batteri skal næppe købes ved Peugeot for at virke. Prøv at købe igen, og så tjek lige datoen på batteriet at det ikke er for gammelt.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Lerche

• Gæst
« Svar #5 Dato: 09. August 2012, 07:26 »
Lyder lidt som om det elektronik der skal forstærke signalet er gået.
Har du en ekstra fjernbetjening?
Så kan du tjekke om det er modtageren der er skidt.