myggen skrev:hvor sidder kontakten til at aktiver baklyset går ud fra at den er montert ved gearstangen men sidder den under bilen eller er der nogle der ved det.. har problemer med at jeg igen stel har på mit baklys så går ud fra at problemet ligger ved gearstangen som dårlig forbindelse eller er der nogle der har andre forslag til hvor problemet kunne være + er der nok af
Holt skrev:Normalt sidder baklyskontakten i gearkassen ovenpå og fremme, kender dog ikke den specifikke gearkasse.Holt
Ole S skrev:HejHar du et multimeter er det forholdsvis let at tjekke om kontakten virker.
myggen skrev:CitérOle S skrev:HejHar du et multimeter er det forholdsvis let at tjekke om kontakten virker. ja det har jeg men er der stel i begge ben der går ud fra kontakten og hvorfor er der to?
myggen skrev:Citérmyggen skrev:CitérOle S skrev:HejHar du et multimeter er det forholdsvis let at tjekke om kontakten virker. ja det har jeg men er der stel i begge ben der går ud fra kontakten og hvorfor er der to?hvis det er kontakten er det så bare at skrue den af og sætte en ny på eller er der noget man skal være obs på?
KHJ skrev:Der skal være srøm på ben 1 fra sikring 14 i BM 34 ben 2 går til BSI boksen , det er så den der tænder baklyset , kontakten gå ikke direkte til baklygterne som i gamle dage
KHJ skrev:Hvis man ætter ledningerne sammen og lyset ikke tænder er det ikke kontakten det kunne du have prøvet inden du købte kontakten og sparet de penge du skal stadig kontrollere om der kommer strøm på ben 1 i stikket hvis der ikke gør det så prøv og sæt strøn ind i ben 2 det kan også være det er dårlig forbindelse i skruestikket under fodhvileren eller ledningen er irret af En tester kan ikke fejlfinde den fejl da den ikke lægger nogen fejlkode
KHJ skrev:Ja en ledning fra batteri , de 2 ledninger i stikket har nr 1 og 2 og det skal være 2'eren i stikket