Forfatter Emne: Stoplys kontakt.  (Læst 2142 gange)

Thomas Spilcker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Facebook
Stoplys kontakt.
« Dato: 05. September 2012, 19:35 »
Har idag fået skiftet stoplyskontakten på en Tepee 2008. Når min bilen har været på værksted beder jeg altid om at få de gamle dele udleveret. Det kan jeg godt anbefale ! Man får sådan en god fornemmelse af funktionen og garanti for at den pågeldende del , virkelig er skiftet. Kontakten blev skilt ad hjemme og sådan et " hovedeftersyn " er ikke svært. Jeg har taget 5 - 6 billeder , men kan ikke ligge dem ind. Kontakten blev udskiftet fordi , der periodevis kom fejl melding om ESP og ABS fejl. Pointen er : Prøv selv at adskille og rens kontaktoverførslerne. Og problemet er løst uden udgifter overhovedet.
PS. Jeg ved ikke præcis hvor den sidder , men vel over bremsepedalen et sted. Kontakten er ganske simpel, ingen elektronik.
Mange hilsner
Thomas.
Ejer af Peugeot Partner 2008 med xenith tag. ( Glastag.)

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Stoplys kontakt.
« Svar #1 Dato: 05. September 2012, 20:14 »
His du opretter en konto hos Photobucket (gratis) og følger forklaringen i øverste indlæg er det faktisk ikke så svært (der går jo ikke noget i stykker hvis du gør noget forkert :D ) Grunden til at du ikke kan hente billeder direkte fra din harddisk er sansynligvis at serveren som forummet benytter skulle være meget større, hele ideen ved photobucket og andre lignende tjenester er at billeddata stadig ligger på en anden server.

Du har ret med hensyn til bremselyskontakten, den er ganske let at skille ad

Bare en lille skruetrækker ind ved de 2 snaplåse og glide den grønne låg af

Så kan man trække selve kontakten op af huset og rense kontaktpunkterne, og den er som ny igen.
Jeg tror problemet med kontakter i nyere biler er at der ingen belastning er på kontaktsættet, i "gamle dage" trak en bremselyskontakt pærene direkte, det havde en slags selvrensende effekt, hvor et helt tyndt isolerende lag snavs blev "brændt" væk. I dag er signalstrømmene så små at der ingenting skal til før  kredsløbet er brudt, men der skal heller ikke meget til at rense dem igen :)

Holt
« Senest Redigeret: 05. September 2012, 20:15 af Holt »
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Thomas Spilcker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Facebook
RE: stoplys kontakt.
« Svar #2 Dato: 06. September 2012, 18:42 »
Tak for de flotte billeder. Det er nøjagtig sådan den ser ud. Jeg vil følge din opfordring og prøve at lægge billeder ind. Første gang tager altid længere tid. Men jeg kunne godt tænke mig flere billeder generelt.Jeg er med i noget DYI Audio og der er næsten billeder med i nogen flere indlæg.
Mange hilsner Thomas.
Ejer af Peugeot Partner 2008 med xenith tag. ( Glastag.)