Forfatter Emne: 107 1.0  (Læst 3140 gange)

olsenselv

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 68
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
107 1.0
« Dato: 30. September 2012, 19:44 »
Hej

Vil lige høre, hvor langt kan i gennemsnit få jeres Peugeot 107 1.0 til at køre - min konens går kun ca 18 ved blandet kørsel

ved godt at de 23 som er blevet oplyst er med sol og ned af bakken mm Griner


Hilsen
Olsenselv

silverfox

  • Gæst
RE: 107 1.0
« Svar #1 Dato: 30. September 2012, 19:58 »
Jeg havde en i 3 år, den gik ca 17,5-18 km/l ved bykørsel. Så jeg vil mene at det godt kan gøres bedre end de 18 km/l.
Jeg fik den i øvrigt til at gå ca 1,5 km/l længere på Shell V Power.

midph

  • Gæst
RE: 107 1.0
« Svar #2 Dato: 30. September 2012, 19:59 »
hvor gammel er den ..hvor mange km har den på klokken???

olsenselv

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 68
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 107 1.0
« Svar #3 Dato: 30. September 2012, 20:02 »
Hej den er fra 2008 gået 75000 km :)

rem-dk

  • Gæst
RE: 107 1.0
« Svar #4 Dato: 30. September 2012, 21:37 »
Nu ved jeg ikke hvor længe I har haft den, men de gange jeg har haft sådan en som lånebil, har jeg bemærket at man er tilbøjelig til at køre den i for lavt gear på grund af lyden fra den 3-cylindrede motor.
Det skal forstås sådan at det lyder som om den sejtrækker, og så skifter man til lavere gear uden det egentlig er nødvendigt.
Hvis den har omdrejningstæller, så brug den og kør den omkring 2000 omdr/min. og se om økonomien ikke bliver bedre.
Kørsel i lavere gear end nødvendigt øger benzinforbruget drastisk.
vh René.

midph

  • Gæst
RE: 107 1.0
« Svar #5 Dato: 01. Oktober 2012, 08:27 »
Citér
rem-dk skrev:
Nu ved jeg ikke hvor længe I har haft den, men de gange jeg har haft sådan en som lånebil, har jeg bemærket at man er tilbøjelig til at køre den i for lavt gear på grund af lyden fra den 3-cylindrede motor.
Det skal forstås sådan at det lyder som om den sejtrækker, og så skifter man til lavere gear uden det egentlig er nødvendigt.
Hvis den har omdrejningstæller, så brug den og kør den omkring 2000 omdr/min. og se om økonomien ikke bliver bedre.
Kørsel i lavere gear end nødvendigt øger benzinforbruget drastisk.
vh René.


..enig..blød acceleration oghurtigt op i gear:D...og har du bemærket din kones kørestil??..jeg kan se det bare på måleren,når min har kørt i vores:o..TUUUNNGG FOD..hurtigt acceleration..køre den langt ud i gear og max på motorvej B)..hun vil sgu`ik`høre "hvad fatter siger og gør",..(blød hat og cigar);)selv om jeg kører meeeget længere på en tankfuld,så prøv lige at vær passager og tjek det ud mvh.

Bilvaskeren

  • Gæst
RE: 107 1.0
« Svar #6 Dato: 01. Oktober 2012, 10:19 »
jeg køre fra slagelse til greve og retur hver dag . min køre 19,5 literen .. og det er med 110-120 km/t :)

morgan

  • Gæst
RE: 107 1.0
« Svar #7 Dato: 02. Oktober 2012, 11:40 »
Citér
olsenselv skrev:
Hej

Vil lige høre, hvor langt kan i gennemsnit få jeres Peugeot 107 1.0 til at køre - min konens går kun ca 18 ved blandet kørsel

ved godt at de 23 som er blevet oplyst er med sol og ned af bakken mm Griner


Hilsen
Olsenselv


Det er et pænt km/l tal du har.... Min 207 HDI skulle også kører 28 km literen, men den kører gennemsnitlig 20-25 km literen. Dvs at jeg har været oppe på 1100 km på en tank a 40 liter, men kører gennemsnitlig 700-900 på en tank

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 107 1.0
« Svar #8 Dato: 03. Oktober 2012, 21:18 »
Hvorfor har du en 40L brændstoftank når de andre er på 50 L  , 10L brændstof giver jo en rækkevidde på ca  250 km mere og giver er bedre resultat hvis man går ud fra 40L  end  de 50L der er i hvis den er fyldt op