Forfatter Emne: ABS/EPS Faulty på 407 SW 2,0HDI årg '08  (Læst 3731 gange)

Ginge

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
ABS/EPS Faulty på 407 SW 2,0HDI årg '08
« Dato: 13. Oktober 2012, 22:42 »
Hejsa
Jeg får denne fejlmeddelelse ved tryk på bremsepedalen. Så kan jeg slukke bilen og tænde den igen, og væk er meddelelsen i displayet.

Det er ikke altid den går det, men har lagt mærke til at bagerste bremselys (i vinduet) lyser konstant når den melder fejl.
En anden ting er at man faktisk kan bremse bilen en anelse UDEN bremselyset tænder.

Ellers kører bilen fortrineligt.

Nogen idéer. Er ret ny på det "franske" og har hørt der kan være noget bøvl med det elekstriske.

Mvh
Thomas
Hvofor???  Fordi jeg kan!!!

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS/EPS Faulty på 407 SW 2,0HDI årg '08
« Svar #1 Dato: 13. Oktober 2012, 22:53 »
Bremselyskontakten kan justeres til hvor langt den går ned før lyset tænder  , problemet er hvis bilen kan bremse og der registreres bremsetryk inde i ESP blokken men der er ikke registreret noget fra kontakten om der er trådt på pedalen  så kommer der fejl på   prøv og juster kontakten  så lyset tænder før der laves tryk

larsK

  • Gæst
RE: ABS/EPS Faulty på 407 SW 2,0HDI årg '08
« Svar #2 Dato: 13. Oktober 2012, 23:29 »
enden en stoplyskontakt eller en af de 4 ABS sensorer..

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.498
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: ABS/EPS Faulty på 407 SW 2,0HDI årg '08
« Svar #3 Dato: 13. Oktober 2012, 23:52 »
Citér
larsK skrev:
enden en stoplyskontakt eller en af de 4 ABS sensorer..

Der er ingen af de 4 abs sensorer der kan tænde bremselyset, derimod er bremselyskontakten kendt for at fejle, der findes vist en opgraderet udgave det gør der i hvert fald til en 207

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Ginge

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: ABS/EPS Faulty på 407 SW 2,0HDI årg '08
« Svar #4 Dato: 02. November 2012, 15:29 »
Hej igen.

Nå, mekanikkeren får den først engang om 8-9 dage :(
Men nu er der dukket et nyt og absolut værre problem op.

Har været ude for 2 gange nu at bremsen er hård som en sten og ikke kan trykkes ned :o Det var i forgårs tæt på at koste buler, da konen var ved at køre ud for fuld stop og ud på en mark......
Var selv ude for det et par dage tidligere, men slog det lidt hen da jeg var lidt træt og måske kunne have trykket forkert.

Nå, men det er opstået lige efter start hvor man så bakker ud, og uden at bremse så sætter den i gear og kører lystigt afsted.... lige indtil man skal bremse 1. gang... Efter 2,3,4 meget hårde tryk på bremsen, kommer den endelig. Det skal lige siges det har været om morgenen hvor der har været koldt - men ikke noget der burde få den til at være som sten...
Nogen idéer ????
Hvofor???  Fordi jeg kan!!!

SKP

  • Gæst
RE: bremsevæske
« Svar #5 Dato: 03. November 2012, 09:32 »
hvornår er der sidst skiftet bremsevæske ? det kan være en mulighed at bremsevæsken har optaget så meget vand, da bremsevæske er hygroskopisk. din mekaniker har helt sikker en bremsevæske måler, måske er det det der laver fejl! kun en mulighed

mvh skp

silverfox

  • Gæst
RE: ABS/EPS Faulty på 407 SW 2,0HDI årg '08
« Svar #6 Dato: 03. November 2012, 20:16 »
Jeg tror ikke de to ting har noget med hinanden at gøre. Det første skyldes nok en defekt bremselyskontakt, det andet er et problem i hydraulikken. Evt. bremsevæsken eller bremseforstærkeren.

rem-dk

  • Gæst
RE: ABS/EPS Faulty på 407 SW 2,0HDI årg '08
« Svar #7 Dato: 03. November 2012, 22:54 »
Det lyder grimt, vel nærmest som om man burde få bilen på værksted straks, og ikke om en 8-9 dage.
Og måske oven i købet på ladet af en autotransport.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS/EPS Faulty på 407 SW 2,0HDI årg '08
« Svar #8 Dato: 04. November 2012, 00:02 »
Det er sikkert  kontraventilen på vacumpumpen der hænger så den ikke kan suge vacum i forstærkeren  , så bliver pedalen hård og bilen kan ikke bremse    ventilen bliver skiftet til en ny type

Ginge

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: ABS/EPS Faulty på 407 SW 2,0HDI årg '08
« Svar #9 Dato: 04. November 2012, 13:51 »
Okay. Ja er godtnok også lidt negativ over det først kan blive on 8 -9 dage. Det med den ventil - er det noget peugeot skifter på garanti? For så er det da bare at trille til Faussing en tur.
Hvofor???  Fordi jeg kan!!!

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS/EPS Faulty på 407 SW 2,0HDI årg '08
« Svar #10 Dato: 04. November 2012, 13:56 »
Garanti !  nej bilen er 4 år gammel så det tror jeg ikke

Ginge

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: ABS/EPS Faulty på 407 SW 2,0HDI årg '08
« Svar #11 Dato: 18. November 2012, 13:36 »
Nå, lige en update.
Bremse kontakt skiftet - check - Så kan den igen.
Servorørs kit skiftet - check- så rusker den ikke mere

vacumventil skiftet - Ikke så godt - Kan stadig have "en sten under bremsen" ved første tryk på bremsen :o og det er fanme ubehageligt når man kommer til et T-kryds med hajtænder

SÅ er der vel kun at få skiftet bremseforstærkeren, eller andre pug-kloge der har en idé ???
Hvofor???  Fordi jeg kan!!!