Forfatter Emne: bremsepedal med lyd - har nogen en ide om, hvad det er  (Læst 2136 gange)

aak

  • Gæst
bremsepedal med lyd - har nogen en ide om, hvad det er
« Dato: 22. Oktober 2012, 20:33 »
Hej alle, ny her og har lige haft min snart 4-årige bil, 207, 1,6 VTi til synstjek hos forhandler og 1. syn, som bilen gik igennem uden anmærkninger.

Men da jeg kører fra forhandleren og bremser, kommer der en lyd fra selve bremsepedalen, når jeg træder ned. Lyden minder om luft, der bliver presset igennem et stempel. Den har overhovedet ikke haft den lyd før.. og den er ganske tydelig. Til synstjekket blev bremseskiverne renset, da bilen bremsede en smule skævt på de forreste hjul. Derudover fik jeg skiftet fra sommerdæk til vinterdæk på samme fælge.

Vil selvfølgelig kontakte forhandleren/værkstedet i morgen, når de åbner, men forstår ikke helt sammenhængen med det, der er lavet og ved ikke helt, om jeg skal være nervøs for at køre eller bare kan køre løs, indtil det bliver lavet. Har andre haft samme lyd på bremsepedalen, og hvad var galt. :)

ville blive super glad for det, hvis nogen har en ide om, hvad det er, inden jeg kontakter værksted i morgen, har aldrig hørt denne lyd på nogen bremser før
« Senest Redigeret: 22. Oktober 2012, 22:48 af aak »

morgan

  • Gæst
RE: bremsepedal med lyd - har nogen en ide om, hvad det er
« Svar #1 Dato: 23. Oktober 2012, 17:02 »
Citér
aak skrev:
Hej alle, ny her og har lige haft min snart 4-årige bil, 207, 1,6 VTi til synstjek hos forhandler og 1. syn, som bilen gik igennem uden anmærkninger.

Men da jeg kører fra forhandleren og bremser, kommer der en lyd fra selve bremsepedalen, når jeg træder ned. Lyden minder om luft, der bliver presset igennem et stempel. Den har overhovedet ikke haft den lyd før.. og den er ganske tydelig. Til synstjekket blev bremseskiverne renset, da bilen bremsede en smule skævt på de forreste hjul. Derudover fik jeg skiftet fra sommerdæk til vinterdæk på samme fælge.

Vil selvfølgelig kontakte forhandleren/værkstedet i morgen, når de åbner, men forstår ikke helt sammenhængen med det, der er lavet og ved ikke helt, om jeg skal være nervøs for at køre eller bare kan køre løs, indtil det bliver lavet. Har andre haft samme lyd på bremsepedalen, og hvad var galt. :)

ville blive super glad for det, hvis nogen har en ide om, hvad det er, inden jeg kontakter værksted i morgen, har aldrig hørt denne lyd på nogen bremser før


Nu skal jeg passe på hvad jeg skriver.: Men for mig lyder det som at din bremseforstærker er blevet utæt.

aak

  • Gæst
RE: Hej Morgan
« Svar #2 Dato: 23. Oktober 2012, 20:20 »
Tusind tak for dit svar, har talt med værksted til morgen, der mente, at det var helt normalt, da bremserne jo NU var ordnet!!!!!! De ville dog gerne afse tid til at tjekke det.

Talte med tekniker hos FDM, som foreslog jeg lavede test med slukket motor, pumper bremsen og starter. Der kunne være et problem med bremseforstærkeren.

Så det må jeg få gjort. Forstår dog stadig ikke helt, hvis det viser sig, at det er ok, for så meget lyd har jeg ikke hørt på nogen biler, og det var der jo ikke forinden synstjekket + det er et halvt år siden, der er lavet service

aak

  • Gæst
RE: forvirret
« Svar #3 Dato: 23. Oktober 2012, 20:47 »
Har netop foretaget bremsetest, og når jeg pumper bremsen med slukket motor, kan jeg mærke, at bremsepedalen bliver helt hård og synker, når bilen startes. Så bremseforstærkeren er vel ok?

Kørte ikke en tur, men trykkede også adskillige gange på bremsen med motoren kørende og kunne høre tydelig lyd af luft, der blev presset ud, når jeg trykkede bremsen ned, og lyd af luft, som blev suget ind, når jeg lettede på bremsen. Gætter jeg på.

Har I nogen idéer?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: bremsepedal med lyd - har nogen en ide om, hvad det er
« Svar #4 Dato: 23. Oktober 2012, 22:58 »
ER den lyd der kun når du bremser eller rører pedalen  ?

aak

  • Gæst
RE: bremsepedal med lyd - har nogen en ide om, hvad det er
« Svar #5 Dato: 23. Oktober 2012, 23:16 »
jeps, kun når jeg træder på pedalen og letter på pedalen