Forfatter Emne: Ventilationsanlæg driller - 307 T6 m. klima  (Læst 1502 gange)

skrabak

• Gæst
Ventilationsanlæg driller - 307 T6 m. klima
« Dato: 24. Oktober 2012, 22:36 »
Hej på forumet...
Mit ventilationsanlæg/klima har desværre "låst sig fast" til kun at give luft i midterdyserne.
Anlægget har elektronisk/motorstyret indstilling af luftfordelingen, og man kan som regel høre motorerne skifte svagt, når man skifter kanaler - den glæde er nu hørt op, og output forbliver i midterdyser, på trods af, at displayet viser skiftene.

Lyder dette problem velkendt for nogen ?    ...inden jeg begynder at skille dashboard fra hinanden...   :(

(billedet er stjålet fra nettet og desværre lidt utydelig)

På forhånd tak for respons !

Mvh. Thomas
« Senest Redigeret: 24. Oktober 2012, 22:56 af skrabak »

larsK

• Gæst
RE: Ventilationsanlæg driller - 307 T6 m. klima
« Svar #1 Dato: 25. Oktober 2012, 18:46 »
der er været lidt problemer med at tandhjulene bliver kværnet ved motoren til blanding af varm og kold luft, der kan man købe et rep sæt til 250kr. har ikke hørt om dit problem. men kan være noget af det samme.

skrabak

• Gæst
« Svar #2 Dato: 29. Oktober 2012, 18:13 »
Citér
larsK skrev:
der er været lidt problemer med at tandhjulene bliver kværnet ved motoren til blanding af varm og kold luft, der kan man købe et rep sæt til 250kr. har ikke hørt om dit problem. men kan være noget af det samme.

Hej Lars, mange tak for dit svar...

Det lyder jo både godt og skidt - godt, hvis det kan fikses for et par håndøre, men lidt skidt, at det ikke virker velkendt for nogen...

Varm/kold-regulering/automatik, virker problemfrit - det er kun blæseretningen, som har sat sig...

Haynes har ingen beskrivelse, eller tegning af systemet, så jeg må nok bare igang med kobenet...

Mvh. Thomas

larsK

• Gæst
« Svar #3 Dato: 29. Oktober 2012, 19:04 »
kan du justere på Blæser hastighed?

skrabak

• Gæst
« Svar #4 Dato: 29. Oktober 2012, 21:11 »
Citér
larsK skrev:
kan du justere på Blæser hastighed?

Yes, alt virker, pånær blæseretning i praksis - dvs., at display viser skiftene med pilene, men blæs forbliver i midterkanaler...