Forfatter Emne: 406 2,0 fra 1998  (Læst 3330 gange)

Kent Hartmann

  • Gæst
406 2,0 fra 1998
« Dato: 07. November 2012, 08:49 »
Jeg kan hører en knitren lyd ude fra motoren i føreside, så snart jeg kører.
Det lyder næsten som den samme lyd som blinklys der blinker.
Det lyder som om at det kommer lige på den anden side af ruden....kan det være et relæ der er defekt?

Kent.

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2,0 fra 1998
« Svar #1 Dato: 08. November 2012, 20:56 »
Du er nok nød til at beskrive noget nærmere. Er det kun når du sætter igang eller svinger eller i en bestemt forbindelse? Eller hele tiden når du kører. Gør den det også i tomgang osv? Et relæ der klikker som du kan høre inde fra kabinen imens du kører vil jeg nok mene sidder inde i kabinen...

Kent Hartmann

  • Gæst
RE: 406 2,0 fra 1998
« Svar #2 Dato: 11. Marts 2013, 13:20 »
Hejsa!
Det gamle problem er løst.
Jeg har derimod et helt andet problem med min 406 2,0 1998.
Den bruger meget kølervæske, men ser ikke ud som om den taber noget eller er læk nogen steder. Jeg tænkte at dette måske var et tegn på defekt toppakning, men så vidt jeg ved vil slangen blive hård og det er den ikke, der er heller ikke nogen tegn på mælkelignende tilstand i oilien eller fra udstødning, og samtidig har den meget let ved at gå i stå ved evt. hold ved kryds o.lign.
Er der nogen der kan hjælpe mig.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2,0 fra 1998
« Svar #3 Dato: 11. Marts 2013, 16:11 »
Hej
Hvis ikke køleslanger er hårde, når motoren er fuld driftsvarm. Mener jeg der kan være noget galt, der skal jo gerne være tryk på systemet.
Bruger den meget og du ikke kan se det i olien, vil mit bud være at der er hul fra vand-skyllekanal og ind til cylinder. Men det vil jo så give damp ud af udstødningen, og det mener du jo heller ikke der er??

Du kan tjekke min teori, ved at kigge i køler-beholderen når bilen kører, bobler det vedvarende er den gal.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002