Forfatter Emne: bøsninger i Stræberarmene på 206  (Læst 2335 gange)

cgbager

• Gæst
bøsninger i Stræberarmene på 206
« Dato: 17. November 2012, 19:41 »
Jeg står med en 206 sw 1.4hdi hvor bøsningerne i stræberarmene er færdige er der nogen der ved hvor i alverden man kan få fingrene i dem og hvad hedder de.

Det er den bøsning der sidder i den arm som er spændt på bagbroen i midten med et alu beslag og går ned til det nedereste på hjulophænget hvor den sidder i et hul og er spændt fast til bagerste hjulophæng
den har dim. Ø51mm og er 31mm tyk

larsK

• Gæst
RE: bøsninger i Stræberarmene på 206
« Svar #1 Dato: 17. November 2012, 20:13 »
er faktisk ikke sikker på om de kan købes løst.. men også yderst sjællendt de bliver skiftet..

silverfox

• Gæst
« Svar #2 Dato: 17. November 2012, 21:18 »
De fås ikke i løs vægt, det er nye stræbearme. Men det er ALDRIG stræbearmene der er årsag til slør i bagtøjet. Vi sælger dem jævnligt ud af huset til "frie" værksteder men bruger dem aldrig på eget værksted.

cgbager

• Gæst
« Svar #3 Dato: 18. November 2012, 21:14 »
Citér
silverfox skrev:
De fås ikke i løs vægt, det er nye stræbearme. Men det er ALDRIG stræbearmene der er årsag til slør i bagtøjet. Vi sælger dem jævnligt ud af huset til "frie" værksteder men bruger dem aldrig på eget værksted.

nej sløret i bagtøjet fandt jeg ud af, at det var pga. at det værksted jeg har haft til at gøre den klar til syn sidste gang IKKE havde efter spændt/ trykket "møtriksbremsen " ind i hullet på akslen så den lige så stille havde løsnet sig og fik tromlerne til at løsne sig. Det kunne have endt med at begge baghjul havde "hoppet" af i farten men nu har jeg monteret nye hjulalejer i begge baghjul og most kappen på møtrikken ind så den IKKE kan løsne sig.
Men ny stræber arme puha det lyder dyrt sidste pris jeg så var 1095 pr stk og det sgu kun bøsningen der færdig, utroligt at man har tænkt på at lave bøsningen som en reservedel men igen fransk arrogance når den er bedst: nooo no no no dan gå ik i stukker na hæ hæ

silverfox

• Gæst
« Svar #4 Dato: 19. November 2012, 12:45 »
Min pointe er at den netop normalt IKKE går i stykker. Armen er simpelthen ikke konstrueret til at bøsningen kan udskiftes. Kald det hvad du vil...