Forfatter Emne: varta vs exide  (Læst 5961 gange)

aanonymoss

• Gæst
varta vs exide
« Dato: 21. November 2012, 11:53 »
Hej.

Hvad er forskellen? 640ah. 64a (Excide)

Nesko BiH

• Full Member
    • Vis profil
RE: varta vs exide
« Svar #1 Dato: 21. November 2012, 16:55 »
Hej !
Varta er generalt meget bedre, og mange nye biler kommer med Varta fra fabriken. Exido je er lidt billigere ( kan købes i Harald Nyborg ), og kan have kortere levetid.Selv om jeg har en ven som køtre med Exido i 5 år.
Hvis Du vil sove trygt giv et par 100 kr. mere og køb VARTA.Specialt hvis vi snakker diesel bil.

MVH fra Herning !

aanonymoss

• Gæst
« Svar #2 Dato: 21. November 2012, 17:04 »
Exide er dyre og har vundet test i år.

Data på batteri er bedre i exide

larsK

• Gæst
« Svar #3 Dato: 21. November 2012, 18:59 »
jeg har personlig det best med Varta, har aldrig haft problemer med dem..

aanonymoss

• Gæst

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 22. November 2012, 18:10 »
Citér
Nesko BiH skrev:
Hej !
Varta er generalt meget bedre, og mange nye biler kommer med Varta fra fabriken. Exido je er lidt billigere ( kan købes i Harald Nyborg ), og kan have kortere levetid.Selv om jeg har en ven som køtre med Exido i 5 år.
Hvis Du vil sove trygt giv et par 100 kr. mere og køb VARTA.Specialt hvis vi snakker diesel bil.

MVH fra Herning !

Hej
Jeg synes du vrøvler Nesko.
At et bestemt mærke kan købes i en bestemt butik, gør det så produktet ringere. Mig bekendt forhandler HN IKKE Exide. Men f.eks T-Hansen har det, men gør det så batteriet ringere?
Du påstår at Varta generelt er meget bedre, har du dokumentation for det, eller erfaring. I testen fra søndagsavisen vinder Exide over Varta? Nu skal man dog nok passe lidt på med den slags test, da de ikke altid er helt uvildige.

Ifølge denne side (scroll til bunden) er mange nye biler monteret med Exide, så det er vel heller ikke et argument.

http://www.elfrasolen.dk/Produkter/Batterier/startbatteri-1.htm#Premium
« Senest Redigeret: 22. November 2012, 18:12 af Ole S »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Nesko BiH

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 23. November 2012, 22:49 »
Hej Alle ! Også Ole S.!
Jeg sagde bare min mening.Jeg haft start problemer i vinteren hvis temp. er under - 12 gr.På bilen var en Varta -7 år gl.Googlede lidt og ifølge
billigbilpleje varta var det beste.Har nogle venner med Audi 6 og vw passat og der var også Varta.Så købte jeg en og så kører det igen.Det er lidt dumt at skændes om tingene til  600 - 8oo kr.Man skal bare købe efter sin smag og det er frit vælg på alle hylder.Jeg personlig har dårligt erfaring med TH, da jeg købte en drivrem til min PGO- 100 kr.Den sprang
anden dag og den kørte 26 km.Gik fylstendig i stykker.Købte en i Fri cykler til 180 kr og den kører stadigvæk efter 5 år og 8.000 km.:)
Man lærer helle tiden.Selv jeg sagde har en ven som kører en Ford 1,8 bensin med Exide og den kører. Så køb bare den vinteren kommer.
Til Ole forsæter i næste indlæg.

Nesko BiH

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 23. November 2012, 23:17 »
Til Ole !
Ord - vrøvl er lidt groft.Jeg synes vi er venner her på forum som deler vores erfaringer med Pug og prøver hjelpe hinanden.Derfor har jeg ikke skrivet om min svinghjul+ kobling+ service med min olie fra DK (5-30)
til 1.157,40 KM.Det er Bosniske penge som gl. Tyske mark ( 1 € = 1,95 KM ).Prisen i €uro = 593,53 € eller 4.510,89 DKK .DET ER vrøvl i Dit verden.Har også CAL Herning pris på svinghjul+ kobling UDEN service på
12.500 DK.Til folk som kan chekke katalog nr- læser direkte fra faktura:
0532x7,2052P3,053754,211765,210550,312165,312144,6912J3 osv.
Der kom ny olie til gearkasse-75W80 Total -2,6 l.Har selv været til stede
fra kl.08,10- 14,25 blev færdig.Kan huske at kobling var stadigvek varm efter 3 timmer.Bilen kører super og kommer næmt til de 208 km/t.
Til sidstat konkludere:Her i DK I bilister betaler KUN til stempel og SERVICE OK,Dernede (i de varme lande ER bilen i centrum).Men de har også stempel som jeg personlig blæser på.Så hvis nogen synes det er vrovl kom og besøg mig so kan jeg visse ALLE kviteringe i de 15 år jeg kører i mine 3 Pug biller. Ondskyld længe indslag og MVH fra Herning !
 :)

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 24. November 2012, 00:40 »
Citér
Nesko BiH skrev:
Til Ole !
Ord - vrøvl er lidt groft.Jeg synes vi er venner her på forum som deler vores erfaringer med Pug og prøver hjelpe hinanden.Derfor har jeg ikke skrivet om min svinghjul+ kobling+ service med min olie fra DK (5-30)
til 1.157,40 KM.Det er Bosniske penge som gl. Tyske mark ( 1 € = 1,95 KM ).Prisen i €uro = 593,53 € eller 4.510,89 DKK .DET ER vrøvl i Dit verden.Har også CAL Herning pris på svinghjul+ kobling UDEN service på
12.500 DK.Til folk som kan chekke katalog nr- læser direkte fra faktura:
0532x7,2052P3,053754,211765,210550,312165,312144,6912J3 osv.
Der kom ny olie til gearkasse-75W80 Total -2,6 l.Har selv været til stede
fra kl.08,10- 14,25 blev færdig.Kan huske at kobling var stadigvek varm efter 3 timmer.Bilen kører super og kommer næmt til de 208 km/t.
Til sidstat konkludere:Her i DK I bilister betaler KUN til stempel og SERVICE OK,Dernede (i de varme lande ER bilen i centrum).Men de har også stempel som jeg personlig blæser på.Så hvis nogen synes det er vrovl kom og besøg mig so kan jeg visse ALLE kviteringe i de 15 år jeg kører i mine 3 Pug biller. Ondskyld længe indslag og MVH fra Herning !
 :)

Hej Nesko
Ok vrøvl var måske lige stærkt nok. Synes bare ikke der var belæg for den påstand du skrev.

Udover det så fatter jeg ikke en hat af alt det du remser op i ovenstående, og hvilken relevans det har til tråden her om batterier. Har du fået lavet et service i Bosnien, og derefter kan din bil køre 208 km/t? ? ? Og du synes service i dk er for dyrt, eller?

Ja du må ha mig undskyldt, men jeg aner simpelthen ikke, hvor du vil hen.
« Senest Redigeret: 24. November 2012, 00:41 af Ole S »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Nesko BiH

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 24. November 2012, 15:45 »
Hej Ole !
Alle 407 -2,0 Hdi kan køre 208 km /t.Den skulle køre lige fra fabrikken og det er ikke noget nyt.Den havde den fart altid uanset hvor Du laver service.Pointen var at man skal selv lave noget,noget finde på nettet +
lidt konkurrence mellem mekanikere= billig kørsel.Nogen fik forståelse at
nyere biler er som rumfarttøj og timepriser skal være fra NASA.
Angående den tråd om batteri, jeg skrev BARE min mening som man ikke behøver følge.
;);)Man kan også skrive Michelin vs.Continental og skrive i lange baner ligesom indslag om Ingen Varme på 407 med knækede spjeld.
Glemt at sige at man som fast kunde i Bosnien få rabat 20- 40 %.
På FAP filtre er 60 %.På alm. service og slid dele er rabat 15 %.De kører også sommer aktioner med gode rabatter .

MVH fra Herning ! :)

jb

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #10 Dato: 25. November 2012, 10:59 »
Citér
Nesko BiH skrev:
Hej Ole !
Alle 407 -2,0 Hdi kan køre 208 km /t.Den skulle køre lige fra fabrikken og det er ikke noget nyt.Den havde den fart altid uanset hvor Du laver service.Pointen var at man skal selv lave noget,noget finde på nettet +
lidt konkurrence mellem mekanikere= billig kørsel.Nogen fik forståelse at
nyere biler er som rumfarttøj og timepriser skal være fra NASA.
Angående den tråd om batteri, jeg skrev BARE min mening som man ikke behøver følge.
;);)Man kan også skrive Michelin vs.Continental og skrive i lange baner ligesom indslag om Ingen Varme på 407 med knækede spjeld.
Glemt at sige at man som fast kunde i Bosnien få rabat 20- 40 %.
På FAP filtre er 60 %.På alm. service og slid dele er rabat 15 %.De kører også sommer aktioner med gode rabatter .

MVH fra Herning ! :)

Fint med rabat som fast kunde I Bosnien, men Damm langt at køre..for nogle af os bare for at opnå rabat   :D:D:D:D:D
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

Nesko BiH

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 25. November 2012, 20:42 »
Hej jb !
Såden er det.Jeg kan god førstå at Du er glad ejer af en 508 2,0 Hdi,det er en rigtig fed bil.

MVH fra Herning !