Forfatter Emne: kørelys 306 årgang 2001  (Læst 2985 gange)

PH

• Gæst
kørelys 306 årgang 2001
« Dato: 26. November 2012, 10:18 »
Hej alle sammen.
Jeg har brug for hjælp til at få mit kørelys slået fra da jeg har monteret led kørelys.
Har prøvet at fjerne forskellige relære i motorrum men det nærmeste jeg er kommet er at jeg kun har forlys på som jeg dog kan tænde og slukke men mangler pakeringslys for og bag håber at der er nogle der kan hjælpe mig så en hjemme mekaniker som mig kan få det til at virke.:)

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: kørelys 306 årgang 2001
« Svar #1 Dato: 26. November 2012, 16:55 »
Jeg er ikke klar over hvordan det virker i en 306, en 2001 må have en bsi boks, de nyere modeller har kørelys styret i bsi boksen, hvis det er tilfældet i en 306 kan det deaktiveres med en PP2000 interface, hvis du bor i nærheden vil jeg gerne prøve at sætte den bærbare på og se på det.

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #2 Dato: 26. November 2012, 17:30 »
Citér
PH skrev:
Hej alle sammen.
Jeg har brug for hjælp til at få mit kørelys slået fra da jeg har monteret led kørelys.
Har prøvet at fjerne forskellige relære i motorrum men det nærmeste jeg er kommet er at jeg kun har forlys på som jeg dog kan tænde og slukke men mangler pakeringslys for og bag håber at der er nogle der kan hjælpe mig så en hjemme mekaniker som mig kan få det til at virke.:)

Hvis det er det samme som på en 406er så sider der 4 sorte bitron relæer over sikringeren inde i bilen
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 26. November 2012, 18:01 »
306 har ikke BSI   , der sidder en kasse i venstre side i motrorummet foran støddæmpertårnet   der sidder 2 relæer og de er til kørelys  de kan godt være violet   der er også sokket til  aircondition relæ  men er tomt hvis den er uden

PH

• Gæst
RE: kørelys
« Svar #4 Dato: 27. November 2012, 06:04 »
Hej alle sammen.
Khj har ret der er 2 relære i motorrummet der styre det og jeg har prøvet dem begge.
Hvis jeg fjerner det ene har jeg kun lys foran og det starter når jeg tænder bilen og kan ikke slukkes.
Hvis jeg så fjerner det andet har jeg pakeringslys på hele tiden og kan ikke tænde det alm lys .
Jeg kunne forestille mig at de 2 holder til relæerne skal forbindes på en eller anden måde jeg ved bare ikke hvordan .....
Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 28. November 2012, 20:20 »
Hvad er dit problem helt nøjagtigt  , og hvad er det du gerne vil have den til   , for de 2 relæer er forbundet så kørelyset virker rigtigt hvis begge relæer er der og de er iorden begge 2    , det ledlys du skriver om  hvordan er det tllsluttet  ?

PH

• Gæst
« Svar #6 Dato: 29. November 2012, 00:10 »
Problemet er at kørelyset skal pilles helt fra så jeg kun har position og alm lys når jeg drejer på kontakten inde i bilen led lyset bliver automatisk startet når bilen starter og når man så sætter positions lys på går det ned på halv styrke lige som loven kræver det så i bund og grund handler det bare om at jeg selv kan styre mit lys.
Håber du kan hjælpe mig eller at der er en peugeot mekaniker der kender til dette.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 30. November 2012, 19:26 »
Du ved hvor relæerne sidder   , prøv og lave 2 ledninger på ca 5cm med en kabelsko af spadestik typen  i begge ender  , fjern begge relæer  og monter en ledning i hver sokkel  forbind  ben  3/30 og 4/87  sammen  i den ene sokkel og  ben  3/30 og  5/87a  i den anden sokkel   hvis det ikke virker  bytter du   ,  jeg mener det er sådan hvis der ikke er kørelys på til de lande som ikke brugte det  kan bare ikke lige sige hvilken sokkel der er hvad da de er ens  det er kun ledningsnumrene der fortæller det  og dem kan man ikke se på undersiden