Forfatter Emne: Peugeot 208 - GPS fault  (Læst 5897 gange)

mitaje

• Gæst
Peugeot 208 - GPS fault
« Dato: 03. December 2012, 08:53 »
Min nye Peugeot 208 viser sporadisk fejlmeddelelsen "GPS fault". Jeg har ikke navigation. Er der nogen der har erfaringer med hvordan man får det væk ?

406st

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Peugeot 208 - GPS fault
« Svar #1 Dato: 03. December 2012, 09:01 »
Sporadiske fejlmeddelelser er ret frustrerende, men mon ikke du skal have en tester på for at udlæse fejlen.
Hvis bilen er ny er sagen vel klar - du må et smut forbi din forhandler.

VH Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 03. December 2012, 18:47 »
Citér
mitaje skrev:
Min nye Peugeot 208 viser sporadisk fejlmeddelelsen "GPS fault". Jeg har ikke navigation. Er der nogen der har erfaringer med hvordan man får det væk ?

Der er ikke nogen  208 der er så gamle der ikke er garanti på  . så kør til forhandleren  og lad dem se på det  , måske skal der er nyere firmware i  som er til at opdatere

mitaje

• Gæst
« Svar #3 Dato: 04. December 2012, 08:00 »
Nu spurgte jeg til ERFARINGER - ikke efter "gode" bedrevidende råd om at jeg bare kan køre bilen på værksted.
Jeg har imidlertid nogle observationer som jeg gerne vil dele.
Fejlmeldingen opstår når Bluetooth forbindelsen mistes. Det er angiveligt et kendt problem der er knyttet til min smartphone (HTC), og ikke til bilen.
Så løsningen er, at acceptere periodiske (kortvarige) udfald, eller købe en iPhone.

rem-dk

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04. December 2012, 20:43 »
Når man spørger i et forum som dette, må man da i det mindste tage venligt imod de svar der kommer.

Og jeg synes da det er ganske klogt som der svares, kør på værksted med så ny en bil og spørg efter opdateringer til softwaren.

Det kunne jo være at de på værkstedet kendte til problemet og også havde løsningen.

Hvis man spørger efter erfaring, hvor er erfaringen så større end hos fagfolk.

Held og lykke, og husk at kun een ting er værre end for mange svar på et spørgsmål.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 04. December 2012, 21:59 »
Citér
mrQ skrev:
BSI'en skal lige opdateres, tager ikke lang tid at få det gjort

Nej  det har ikke noget med BSI at gøre  ,  jeg ved hvad der skal gøres ved det  , men fik en over snuden i stedet for   fordi man ønskede at udveksle erfaringer med andre  og så er det jo sådan

swimmel

• Gæst
« Svar #6 Dato: 09. December 2012, 08:39 »
hej jeg har samme problem og det hjælper ikke at købe en iphone for det er det jeg bruger skal have fat på værkstedet skal nok melde tilbage om hvad de siger.

p4350

• Gæst
« Svar #7 Dato: 25. December 2012, 20:58 »
Jeg får samme fejl. Jeg har bemærket at fejlen kommer ved temperatur under 2 grader og gerne efter at have stået stille i 8 timer. Jeg har læst mig til at det er en software fejl. Og jeg havde bilen på værksted, fordi jeg var meget frustreret over det, samt at min skærm  gik i sort. - forhandler kunne ikke svare mig på hvorfor, og mekaniker havde aldrig hørt om det. Han kunne ikke se at der havde været fejl på bilen. GPS fejlen kan slåes væk ved et enkelt tryk på en af knapperne.

larsK

• Gæst
« Svar #8 Dato: 26. December 2012, 09:56 »
der ligger en opdaterings version hos peugeot til Smeg skærmen som den heder.. hvis i har det problem kør på værksted og få den opdateret, har opdateret nogen stykker ang de falder ud.. og har skiftet en skærm indtil videre.

-Jonas-

• Gæst
« Svar #9 Dato: 26. December 2012, 19:47 »
Kør over til peugeot og få det tjekket igennem,
husk hvis der er noget galt med det så er der garnti på det de første 2 år, og det skal man gøre brug af, hvis de er fejl der ikke skal være der.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 27. December 2012, 18:47 »
Der ligger ikke nogen opdatering der hjælper i øjeblikket  desværre  ,