Forfatter Emne: VDR:ESP PEUGEOT 307. 2004  (Læst 3071 gange)

Henrik78

• Newbie
  • *
    • Vis profil
VDR:ESP PEUGEOT 307. 2004
« Dato: 03. December 2012, 19:56 »
Hej har en Peugeot hvor jeg kan slå esp fra på knappen men når kommer op i hastighed slår den selv til igen. men har hørt jeg ikke må havde det slået til når trailer eller campingvogn efter hvad gør jeg for at det ikke slår til af sig selv igen. ??

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: VDR:ESP PEUGEOT 307. 2004
« Svar #1 Dato: 03. December 2012, 23:18 »
Hej
Øhh hvorfor skulle du ikke måtte køre med ESP slået til, hvis der er trailer bagefter.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

midph

• Gæst
« Svar #2 Dato: 04. December 2012, 07:06 »
..der skulle være foretaget en test på bane,hvor konklusionen var,at det var farligt at køre med ESP og campingvogn(kom i slinger),men nogle biler kan det ikke kobles fra og andre slår det automatisk til igen ved 40-50km/t.. læs her f.eks. http://www.dcu.dk/forum/goderaadogideer/angespogcampingvogn/  ..delte meninger... jeg mener nu også at der står i insruktionsbogen,at man KUN kobler det fra hvis man kommer ud i blød jord og sne,så man opnår bedre træk..altså KUN ved langsom kørsel/kørt fast..men døm selv..der findes flere artikler om dette emne (Google)..mvh Preben

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 04. December 2012, 08:33 »
Citér
midph skrev:
..der skulle være foretaget en test på bane,hvor konklusionen var,at det var farligt at køre med ESP og campingvogn(kom i slinger),men nogle biler kan det ikke kobles fra og andre slår det automatisk til igen ved 40-50km/t.. læs her f.eks. http://www.dcu.dk/forum/goderaadogideer/angespogcampingvogn/  ..delte meninger... jeg mener nu også at der står i insruktionsbogen,at man KUN kobler det fra hvis man kommer ud i blød jord og sne,så man opnår bedre træk..altså KUN ved langsom kørsel/kørt fast..men døm selv..der findes flere artikler om dette emne (Google)..mvh Preben

Hej

Hmm det med at slå esp fra, mon ikke det er noget vrøvl. Jeg har ikke fundet beviser. Hvor mange mon vil slå deres abs fra, fordi man selv mener at man kan bremse bedre, hvis man kunne slå det fra.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

midph

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04. December 2012, 08:45 »
..Enig Ole,men nogle mener så,at campingvognen måske kan gå i slinger når selve bilen korrigerer evt. udskridning..det var vist det testen havde vist på bane..jeg kan også læse,at der findes campingvogne med ESP så man undgår dette..men.men.. jeg ved ik`en disse om det  :D:D:D:D

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 04. December 2012, 09:02 »
Hej
Jeg ved heller ikke en pind om det. Kun hvad man kan læse. ;)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Henrik78

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 04. December 2012, 16:34 »
Citér
Ole S skrev:
Hej

Er det som Ole skriver med det er lavet flere test og fdm og dcu anbefaler man slår det fra.

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 04. December 2012, 20:58 »
Citér
Henrik78 skrev:
Citér
Ole S skrev:
Hej

Er det som Ole skriver med det er lavet flere test og fdm og dcu anbefaler man slår det fra.

Hej Henrik
Har søgt lidt mere på nettet, og ja der er delte meninger om emnet. Der har vist været en vild prøvekørsel engang, hvor en cv væltede, og der gav man esp skylden. Men jeg har ikke kunnet finde direkte anbefalinger om at slå esp fra, tror næppe på at de findes. Kan du fremvise sådanne anbefalinger fra disse officielle instanser, f.eks fdm eller dcu.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002