Forfatter Emne: Rumlen/ larm fra baghjulene.  (Læst 2621 gange)

jakob

• Gæst
Rumlen/ larm fra baghjulene.
« Dato: 04. Februar 2006, 21:35 »
Hej Alle.

Jeg har en 406 ts4 fra 2000, med 17" toyo dæk. Jeg syntes at den larmer meget bagfra, er der nogen der har nogen forslag om hvad det kan være.

Mvh
Jakob

NiCoL

• Gæst
RE: Rumlen/ larm fra baghjulene.
« Svar #1 Dato: 05. Februar 2006, 11:55 »
Citér
jakob skrev:
Hej Alle.

Jeg har en 406 ts4 fra 2000, med 17" toyo dæk. Jeg syntes at den larmer meget bagfra, er der nogen der har nogen forslag om hvad det kan være.

Mvh
Jakob

Det kan meget vel være baghjulslejet....

kasper

• Gæst
« Svar #2 Dato: 07. Februar 2006, 09:45 »
prøv i første omgang at bytte rundt på dine hjul således at dine forhjul kommer bagpå og omvendt. næsten alle større biler idag har så meget toe(dækkene peger en lille smule ind mod hinanden) idag, for at give bilen stabilitet ved ligeud kørsel. på nogle modeller er det meget værere end på andre, Octavia og Passat er nogle af de slemme. det der sker er at dækket bliver kantet på indersiden, hvilket giver en konstant rumlen/rungen. når du har byttet dem rundt skulle denne rumlen aftage i løbet af 50/100 km. gør den ikke det ville jeg nok også kigge lidt på hjullejerne.

Kasper

jakob

• Gæst
« Svar #3 Dato: 07. Februar 2006, 10:38 »
Tak for hjælpen...
Jeg vil bytte om på dem med det , samme. har bestilt tid hos fdm til en gennemgang.

Torben Jensen

• Gæst
« Svar #4 Dato: 10. Februar 2006, 21:44 »
Her selv samme problem, jeg har også prøvet 930 serien fra toyo, de køre også godt til at starte med, men larmer med tiden.
Jeg gå over til 16" som orginalt og så køber jeg nye dæk hvert år, og sælger de brugte til nogle brianer der alligevel ikke kan høre noget for larm fra musikanlæg og racerudstødning.  
Det var min plan.
Jeg ved godt 17" ser feder ud, men det er ikke rigtig fedt at høre dækstøj som det eneste når men køre v6er.