Forfatter Emne: Dug i tepee.( Billeder i tråden )  (Læst 11912 gange)

Thomas Spilcker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Facebook
Dug i tepee.( Billeder i tråden )
« Dato: 14. Januar 2013, 00:29 »
Modellen er nyeste , dog uden aircondition. Er der nogle som ved noget om det ? Kan luftfilteret være vådt ? Hvordan virker luft recirkulationen ? ( Hvis den ikke åbner nok for frisk luften ) Hvor kommer luften ud ? Der er nogle aflange huller under bagerste side rude . Kan der være noget tilstoppet her ? Kommer luften ud under bilen , måske under kofangeren ? Findes der iøvrigt en reparations håndbog på partner tepee ?
På forhånd tak. Thomas.
« Senest Redigeret: 26. Januar 2013, 10:46 af Thomas Spilcker »
Ejer af Peugeot Partner 2008 med xenith tag. ( Glastag.)

silverfox

• Gæst
RE: Dug i tepee.
« Svar #1 Dato: 14. Januar 2013, 19:59 »
Der kommer dug fordi luften ikke er affugtet. Det kan ikke undgås i biler uden A/C. i Partner Tepee er problemet måske større pga de store glasflader samt kabinens størrelse.
Hvis du aktiverer recirkulation(som genbruger luften i kabinen), bliver problemet bare større.

Thomas Spilcker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Facebook
RE: Dug i Tepee.
« Svar #2 Dato: 14. Januar 2013, 21:12 »
Jeg har en mistanke om at den ikke kan slippe ( hurtig ) nok af med den fugtige luft. Men hvor kommer det ud ? Thomas.

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14. Januar 2013, 21:18 »
Luften bliver trukket ind udefra og blæst ind i kabinen. Det bliver som sådan ikke suget ud. Jeg tror ikke der er noget i vejen med bilen, sådan er det bare uden A/C.

Sopmis

• Gæst
« Svar #4 Dato: 14. Januar 2013, 21:30 »
Hej Thomas.. Et lille tips.
Når det er frostvejr og bilen har kørt og der er godt varm inden for.
Når du så stiller bilen, så luk alle døre op i et par min, så du kommer af med varme luft. Da varm lugt kan indhold meget vand..
Der ved udskifter du den varme fugte luft, med en kold og tør luft..
Det kan hjælpe en del på fugt problemer i en bil..

Thomas Spilcker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Facebook
« Svar #5 Dato: 17. Januar 2013, 20:26 »
Vil det sige at A/C affugter den indsugede luft og hvordan gør den det. Hvis man hælder et glas vand ned i indsugningen , ved moterhjelmen, for at imiterer regn, hvor kommer det så ud. Kan pollenfilteret være vådt, og hvor sidder det ? Hilsen Thomas.

silverfox

• Gæst
« Svar #6 Dato: 18. Januar 2013, 20:18 »
I et AC system kondenseres den fugtige luft og vandet sies dermed fra luften. På biler med AC vil der konstant dryppe vand ud fra selve fordamperen, da vandet ligger i bunden af selve fordamperen. I biler med AC kan man få samme problem som dit, ved at slukke for AC mens man kører, fordi så passerer luften vandet i fordamperen uden at blive kondenseret og affugtet og trækker dermed fugt ind i kabinen.
Du bliver nødt til at leve med dug når du ikke har AC. Det hjælper ikke med et vådt pollenfilter, men problemet vil alligevel være der.

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 18. Januar 2013, 21:54 »
Hej
Alt er selvfølgelig relativ, vandet skal ikke løbe ned af vinduerne indvendigt. Men som silver siger, så er dug svært at undgå helt her i vinterhalvåret. Den store synder er ofte det vand der står i bunden af bilen, har du ikke gummi måtter i, vil du sikkert opleve at måtterne er gennemblødte af sne og sjap der bliver til vand.
Er den ikke våd i bunden, ville jeg nok skifte pollenfilter, måske det trænger.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Thomas Spilcker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Facebook
« Svar #8 Dato: 26. Januar 2013, 10:28 »

Der skulle nu være billeder, af mine to nye udluftnings kanaler/ dæksler. Og de originale gummi klapper er fjernet, så udluftningen skulle være maksimal. Gummi klapperne kan monteres igen hvis jeg ønsker det. Det er mit indtryk at det har hjulpet, men måske ikke nok ?
Fra en vejrstation har jeg udtaget et hygrometer instrument og det næste er så jeg vil måle luftens fugtigheds procent. Håber billedet fra bagage rummet kan ses. De øverste aflange udluftninger er de origiale.
« Senest Redigeret: 26. Januar 2013, 10:35 af Thomas Spilcker »

Thomas Spilcker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Facebook
RE: dug i tepee.
« Svar #9 Dato: 26. Januar 2013, 10:44 »
Jeg overfører billeder ved at åbne fotobuket i firefox og formindsker firefox. Så åbner jeg Peugeot Club i google og kan så med besvær trække billedet over. Den anden metode kan jeg ikke finde ud af.

Thomas Spilcker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Facebook
RE: Dig i Tepee.
« Svar #10 Dato: 26. Januar 2013, 10:49 »
Jeg har måske også en mistanke om at , friskluft indtaget og recirkulationen er klemt fast i recirkulationens position. Er der nogle som ved hvor den recirkulations vippeklap sidder ?

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Dug i tepee.( Billeder i tråden )
« Svar #11 Dato: 26. Januar 2013, 11:51 »
Jeg håber du kan bruge dette, det er muligvis lettest at se klappen ude fra motorrummet, men jeg kender ikke modellen, men jeg vil tro det er den der sidder i part 1 lige under ramme 6

Angående at indsætte billeder fra photobucket har du en række koder under hvert billede, du skal kopiere IMG Code og indsætte den i teksten (ny linie) når du har gjort det
 kan du kun se linket, men hvis du klikker på boksen "se dit svar" i bunden af siden kommer det endelige resultat frem. Ellers se øverst på forsiden i tråden
 "sådan får du billeder og links i dine indlæg"

Holt
« Senest Redigeret: 26. Januar 2013, 11:52 af Holt »
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Thomas Spilcker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Facebook
« Svar #12 Dato: 26. Januar 2013, 19:27 »
Tusind tak for et super duper røngtgen billede.

Thomas Spilcker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Facebook
« Svar #13 Dato: 11. Februar 2013, 19:37 »
Det er et billede af handskerummet i en tepee. Det er irriterende lille. Meget fransk. I højre side er der en udbuling og det er her at kabine blæseren sidder .

Thomas Spilcker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Facebook
RE: Dug i tepee.( Billeder i tråden )
« Svar #14 Dato: 11. Februar 2013, 19:45 »

Her ses blæseren når handskerummet er taget ud. Til venstre sidder motoren som skifter mellem recirkulation og frisk luft. Over blæseren sidder en kvart fodboldt. Den fylder 90 grader. Den vipper så over 180 grader , en halv cirkel . Sådan fungerer den del af det.