Forfatter Emne: Bundskjold eller ej  (Læst 4091 gange)

aq

• Gæst
Bundskjold eller ej
« Dato: 22. Januar 2013, 20:43 »
Jeg har en 307 1,6 T6   HB  benzinmotor. årg.2007

Skal der være et bundskjold under motorrummet ?  Mit Peugeotværksted siger nej.     Men jeg kan se at der er flere clips som kan indikere at der har siddet et skjold.  

Kan jeg godt sætte en ny køletermostat i , med et højere gradeantal, idet motortemp. kun kan nå op på ca 80 gr. ved drift ?  Bilen varmer ikke særlig godt i kabinen her om vinteren

Jeg mener bla. at bundskjold og motortemp. hænger lidt sammen.

Nogen der kan hjælpe :|

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: Bundskjold eller ej
« Svar #1 Dato: 22. Januar 2013, 21:45 »
Efter det jeg har set er det  bundskjold på Dieselbiler.
Netop på grund af varmen.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 22. Januar 2013, 21:54 »
Du skal bare skifte thermostaten  til en original   , og  bensin har ikke bundplade  men du kan sætte en på  den passer fra  diesel  men koster ca 1000 kr

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 22. Januar 2013, 21:54 »
Du skal bare skifte thermostaten  til en original   , og  bensin har ikke bundplade  men du kan sætte en på  den passer fra  diesel  men koster ca 1000 kr

aq

• Gæst
« Svar #4 Dato: 22. Januar 2013, 23:03 »
Citér
KHJ skrev:

Jeg går ud fra at termostaten er orginal,  måske en uorginal med højere grad kan hjælpe ?

aq

• Gæst
« Svar #5 Dato: 22. Januar 2013, 23:04 »
Citér
aq skrev:
Citér
KHJ skrev:

Jeg går ud fra at termostaten er orginal,  måske en uorginal med højere grad kan hjælpe ?

Tak for de hurtige svar :)

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 23. Januar 2013, 18:26 »
Citér
aq skrev:
Citér
KHJ skrev:

Jo men hvor varm vil du have den  , den originale er på 89 gr  men hvis den er defekt eller står lidt åben kan den ikke få tempraturen op   , ved ikke hvorfor en uoriginal skulle være bedre

-Jonas-

• Gæst
RE: bundskjold
« Svar #7 Dato: 23. Januar 2013, 19:56 »
du kan godt få et skjold på din bil men der har nok arldrig været et på den.

aq

• Gæst
« Svar #8 Dato: 24. Januar 2013, 15:43 »
Citér
KHJ skrev:
Citér
aq skrev:
Citér
KHJ skrev:

Jo men hvor varm vil du have den  , den originale er på 89 gr  men hvis den er defekt eller står lidt åben kan den ikke få tempraturen op   , ved ikke hvorfor en uoriginal skulle være bedre

Bilen har ret kold motortemp, på uret står 75 gr. og jeg kan ikke få ordentlig varme i kabinen.

aq

• Gæst
« Svar #9 Dato: 24. Januar 2013, 15:45 »
Citér
aq skrev:
Citér
KHJ skrev:
Citér
aq skrev:
Citér
KHJ skrev:

Bilen har ret kold motortemp, på uret står 75 gr. og jeg kan ikke få ordentlig varme i kabinen.

Tak for jeres svar,  jeg vil prøve med en ny termostat og købe et bundskjold (til dieselmoter) ved en hugger

morgan

• Gæst
« Svar #10 Dato: 31. Januar 2013, 18:50 »
Citér
aq skrev:
Jeg har en 307 1,6 T6   HB  benzinmotor. årg.2007

Skal der være et bundskjold under motorrummet ?  Mit Peugeotværksted siger nej.     Men jeg kan se at der er flere clips som kan indikere at der har siddet et skjold.  

Kan jeg godt sætte en ny køletermostat i , med et højere gradeantal, idet motortemp. kun kan nå op på ca 80 gr. ved drift ?  Bilen varmer ikke særlig godt i kabinen her om vinteren

Jeg mener bla. at bundskjold og motortemp. hænger lidt sammen.

Nogen der kan hjælpe :|

Selvfølgelig skal der være budskjold under motor... Den beskytter motor for skidt og snavs.

Hvis du vil ødelægge motor, så sætter du bare andre Thermo føler i.

Hvis du har problem med varme, så fokuser på dit varme app i kabine.