Forfatter Emne: direction indicator faulty 407 sw  (Læst 8633 gange)

kempf83

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
direction indicator faulty 407 sw
« Dato: 27. Januar 2013, 09:45 »
har en 407 sw 2006 der skriver direction indicartor faulty når man køre og blinker til højre, der er ikke noget til venstrer  der er ikke noget når man køre lige ud så jeg tror det er com 2000 den er galt med? har læst noget om der kan være anhænger stikket nogle der kender til dette? kan man skilde com 2000 ad og prøve og rense den inden man køber en ny til 5000 kr er der nogle der har afaring med dette?

mvh marcel håber der og nogle der side med viden om dette problem og gerne vil delle ;);)

smw65

• Gæst
RE: direction indicator faulty 407 sw
« Svar #1 Dato: 27. Januar 2013, 10:52 »
Hej
Mener det er dårlig stil i baglygte, prøv at rense stikket og hvor pære sider
Har selv haft samme fejl

Mvh smw65

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 27. Januar 2013, 12:29 »
Citér
kempf83 skrev:
har en 407 sw 2006 der skriver direction indicartor faulty når man køre og blinker til højre, der er ikke noget til venstrer  der er ikke noget når man køre lige ud så jeg tror det er com 2000 den er galt med? har læst noget om der kan være anhænger stikket nogle der kender til dette? kan man skilde com 2000 ad og prøve og rense den inden man køber en ny til 5000 kr er der nogle der har afaring med dette?

mvh marcel håber der og nogle der side med viden om dette problem og gerne vil delle ;);)

Jeg ved ikke hvordan du kommer frem til Com 2000 ?   , det har ikke noget med den at gøre  , hvis alle 3 lygter blinker i den side hvor du har fejl gør et af følgende   udskift kabelsko i stikket / hele stikket  / lav en stel og skrue fast på karossen  i baglygten i den side hvor fejlen er

kempf83

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 27. Januar 2013, 14:34 »
det var noget jeg læste på nettet er det ikke helle den som sider under rettet eller er det noget jeg bilder mig ind jeg vil prøve det med ledningen med det samme og vender tilbage med at svar inden længe ;);)

kempf83

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 27. Januar 2013, 15:12 »
så er det med ny stel afprøvet det det samme der er en konstant bip lyd fra instrumentboret når man blinker kører man lige ud er der ingen ting galt  og den står og blinker som om der er gået en pærer men det er der heller ikke flere gode råd? har skiftet alle pære for at se om det var det men det er det heller ikke

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #5 Dato: 27. Januar 2013, 15:25 »
Citér
kempf83 skrev:
så er det med ny stel afprøvet det det samme der er en konstant bip lyd fra instrumentboret når man blinker kører man lige ud er der ingen ting galt  og den står og blinker som om der er gået en pærer men det er der heller ikke flere gode råd? har skiftet alle pære for at se om det var det men det er det heller ikke

Prøv at rense + kontakt benet nede i soklen, det kan gøres med en skruetrækker, derefter rykker du benet lidt op så pæren går lidt mere stramt (det er selvfølgelig baglygten det skal gøres med).
Min har gjort det adskelige gange med baglyset i den venstre lygte:)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 27. Januar 2013, 17:08 »
Hej
Har du tjekket anhænger-stikket.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 27. Januar 2013, 18:42 »
Citér
kempf83 skrev:

Har du loddet ledningen på inde i printet der hvor stel ledningen går på  og skruet den anden ende til stel  , blinker alle pærer  og det kun er til den ene side  er det  99% BSI boksen   har skiftet en for samme fejl   ,  har du prøvet at sætte en trailer eller lygtebom så du har 3  stk 21w pærer  og den stadig gør det  er det BSI

kempf83

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
RE: fejl fundet
« Svar #8 Dato: 29. Januar 2013, 11:10 »
så er fejlen fundet anhænger stikket var iret op så det er bare super så sparet man turen på værkstedet tak for de gode råd folk sider med de er guld værd...

mvh marcel

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 29. Januar 2013, 18:54 »
Citér
kempf83 skrev:
så er fejlen fundet anhænger stikket var iret op så det er bare super så sparet man turen på værkstedet tak for de gode råd folk sider med de er guld værd...

mvh marcel

Hej Marcel
Ja det var sgu en billig fornøjelse i denne omgang. :p
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002