Forfatter Emne: 308 låser bagklappen op  (Læst 8863 gange)

TT

  • Gæst
308 låser bagklappen op
« Dato: 04. Februar 2013, 21:11 »
Jeg har en Peugeot 308SW 2009 som er begyndt at låse bagklappen op, når jeg f.eks. låser bilen op med fjernbetjeningen (fjernbetjeningen er kun beregnet til at åbne og låse hele bilen). Det sker også når jeg sidder i bilen og åbner en dør, så åbner bagklappen. Det er ikke altid at det sker.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være og om det er noget jeg selv kan løse (er ikke mekaniker)?

Poul Rasmussen

  • Gæst
RE: 308 låser bagklappen op
« Svar #1 Dato: 04. Februar 2013, 22:04 »
Kære TT

Det er 100% sikkert, at det er den kontakt som er bag ved håndtager.
Du skal demonterer bagpladen, og så er det muligt at juster den lille switch. det er det samme problem med 307.
Når du lukker dørene så kommer det et lille tryk i kabinen og det er nok til at udløse den lille switch.:)
Hilsen Poul Rasmussen  

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 308 låser bagklappen op
« Svar #2 Dato: 05. Februar 2013, 17:18 »
Det er somregel håndtages der bliver siddende oppe  så er kontakten aktiveret permanent  og åbner ved oplåsning   , skift håndtaget (  det sorte plast der sidder inde under )

TT

  • Gæst
RE: 308 låser bagklappen op
« Svar #3 Dato: 06. Februar 2013, 21:01 »
Når man skal ind til kontakten, skal man så pille alt plastik beklædningen af på indersiden af bag klappen eller kan man komme til udefra?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 308 låser bagklappen op
« Svar #4 Dato: 06. Februar 2013, 22:56 »
Du skal ha beklædninen af  så sidder der  4 eller 6 møtrikker og holder det udvendige håndtag  , når du har taget skikket af kontakten så pas på med at smække klappen i  da du ikke kan åbne den igen

Davidusaf

  • Gæst
RE: 308 låser bagklappen op
« Svar #5 Dato: 02. Marts 2013, 13:53 »
Jeg tænk på er der en knapper på midten af fjernbetjening som kan låse bagklap separat op?