KHJ det er rart at høre du ikke lyver overfor kunderne, det havde jeg bestemt heller ikke indtryk af, og det respekterer jeg dig for. Desværre ved jeg med bestemthed det ikke ser sådan ud for nogle af værkførerne hos nogle Peugeot værksteder, jeg har selv prøvet det! Dengang jeg selv stod og manglede fartpilot på min bil undersøgte jeg sagen på nettet før jeg henvendte mig til det lokale Peugeot værksted, de stod straks klar med en boks til 4-5000 kr. jeg spurgte om der var andre billigere løsninger, det var der bestemt ikke, da jeg så fortalte jeg havde undersøgt sagen og mente aktivering af styringen kunne være en mulighed måtte han krybe til korset og indrømme at det nok var en mulighed, men at prisen stadig ville være betydelig højere end en PP2000 tester.
Jeg prøvede et par værksteder mere med tilsvarende resultat, først når de blev klar over man havde sat sig ind i tingene indrømmede de at de udemærket kendte muligheden.
Nu har jeg efterhånden monteret en del fartpiloter, og i den forbindelse også hørt folks forklaringer om de historier de var blevet bidt på ærmet hos diverse Peugeot værksteder, jeg kan naturligvis ikke vide hvor meget de overdriver, men ud fra egne oplevelser har jeg umiddelbart ingen grund til at tvivle på dem.
Det er rigtig at nogle Peugeot ikke kan forsynes med fartpilot, for eksempel er det ikke lykkedes mig at montere på 206 med tilfredsstillende resultat undtaget én der lige havde fået en opdatering.
Jeg har kun haft én 207,307 og 407 efter 2002 jeg ikke kunne aktivere, det var en 307 jeg ikke kunne få forbindelse til, det viste sig at være en sprunget sikring til diagnosestik, samme stik var blevet brugt til anhængertræk (vist meget almindelig) og ved arbejde på stikket var sikringen sprunget, da fejlen blev fundet aktiverede jeg fartpilot uden problemer.
Jeg er ikke selv udlært mekaniker, har aldrig arbejdet hos Peugeot eller særlige pc-færdigheder, når jeg uden videre kan klare opgaven vælger jeg at tro at enhver dygtig Peugeot mekaniker kan, det ville være så meget nemmere for alle parter hvis værkstederne sagde at de ikke måtte hvis det er årsagen, jeg nægter at tro på de ikke kender muligheden.
Holt
PS: jeg fik det indtryk ud fra Jimmys forklaring at de slet ikke havde haft testeren på bilen, hvis de har haft det er sagen selvfølgelig en anden, men ikke nødvendigvis ensbetydende med det ikke kan lade sig gøre, jeg har lavet en 407 der havde været i Flensburg hvor de havde opgivet den, selvom den var nøjagtig som så mange andre.