Forfatter Emne: Problemer med 406 1,8  (Læst 5697 gange)

kimlk

  • Gæst
Problemer med 406 1,8
« Dato: 14. Februar 2013, 17:26 »
Hej, Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 406 1,8 XS4 fra 2003 (116hk)
men jeg har et problem som jeg ikke kan komme til livs. Bilen "hakker" når jeg kører i jævn fart 80-90 (meget tydeligt ved 50 i 4. gear)
når jeg gi´r gas er det som om den "drukner" men så alligevel ikke.
Jeg har skiftet tændrør, olie oliefilter, MAP sensor, tomgangsventil. Testet kulfilter fra benzintanken, skiftet bagpotte.
motorlampen lyser ikke når den gør dette.
Jeg håber jeg er kommet til det rette sted her for at få hjælp.

mvh. Kim

kimlk

  • Gæst
RE: Problemer med 406 1,8
« Svar #1 Dato: 14. Februar 2013, 17:43 »
som tillæg kan jeg sige at der var et hul i min indsugningsmanifold, men det er lavet så det er ikke falsk luft, og jeg har haft en OBD tester på den og den forreste lambdasonde regulere (men jeg ved ikke om den kan regulere, men regulere forkert eller om en lambda sonde enten virker eller ikke virker) den bagerste lambdasonde regulerede også, så min kat er ikke verdens bedste, men forureningsniveauet var lige på det tilladte.jeg har også renset indsugningen med indsugningsrens, og den har fået op til flere systemrens, ventilrens og indsprøjtningsrens. EGR ventilen er også blevet renset og tændingsbroen burde også virke (jeg har haft en anden på den for at se om det gik væk, men det var det samme)... så jeg er HELT på bar bund... og jeg kan blive ved med at skifte dele uden at ane om det hjælper, og det koster...

kimlk

  • Gæst
RE: Problemer med 406 1,8
« Svar #2 Dato: 19. Februar 2013, 19:10 »
Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig????:o

Jesper25iversen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 79
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Problemer med 406 1,8
« Svar #3 Dato: 19. Februar 2013, 23:54 »
Har lidt samme problem, men kun når den er. Kold
407sw 3.0 V6

kimlk

  • Gæst
RE: Problemer med 406 1,8
« Svar #4 Dato: 20. Februar 2013, 06:57 »
hvis den kun gør det når den er kold, KAN det være din lambda sonde, afhængig af hvad du mener når du siger "kold" hvis den kun gør det de første par minutter eller 500-1000m så er lambda sonden ikke varm endnu og så regulere den ikke

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Problemer med 406 1,8
« Svar #5 Dato: 20. Februar 2013, 20:22 »
Har haft samme problem i MEGET lang tid, oprettet flere tråde her og der og snakket med mange om det, uden at finde løsningen :/

Ud over det du beskriver, så bliver min endnu værre efter en lang tur på motorvej.
Kører jeg f.eks på motorvejen og kører 120 km. med 130-150 km/t. drejer derefter af motorvejen og kører landevej (80-100km/t) møder så et byskilt og sænker hastigheden til ca. 50km/t så kan den slet ikke køre i høj gear (4-5) med meget lidt speeder, så hakker den helt vildt, bliver nød til at gå i 3. gear og køre med højere omdr/min.

Efter at være kommet hjem efter sådan en tur eller flere med få dages mellemrum, så kan der faktist gå mange dage, før den begynder at køre bare rimeligt igen herinde i byen, problemet er der altid, men den går helt amok efter sådan en tur..

Dejligt endeligt at se der er andre i samme båd, men oplever i også forværring efter lange ture med højere hastighed ?

Jesper

kimlk

  • Gæst
RE: Problemer med 406 1,8
« Svar #6 Dato: 21. Februar 2013, 07:12 »
Ja, jeg har også lige haft den på motorvej for første gang i weekenden, og der gjorde den fuldstændig som du beskriver.
Jeg er ved at se om jeg kan finde data, så jeg evt. selv kan måle forskellige sensore ud, så er det jo bare at begynde fra en ende af og håbe på held.
Men jeg synes det lyder utroligt hvis ingen herinde kan hjælpe, jeg kan da se i andre indlæg at der er nogle Peugeot mekanikere.....B)

kimlk

  • Gæst
RE: Problemer med 406 1,8
« Svar #7 Dato: 22. Februar 2013, 18:21 »
jeg kan se at de peugeot mekanikere der er herinde, bruger en del tid på at forklare hvorfor de er bedre mekanikere end dem på et uautoriseret værksted....... så må jeg jo gå ud fra at jeg er nødt til at få fat på vorherre for at hjælpe mig med min fejl når ikke engang de kan hjælpe her......:D