Forfatter Emne: 206 1.4 HDI kobling (nu er den fandeme gal igen)  (Læst 8538 gange)

kvi

  • Gæst
206 1.4 HDI kobling (nu er den fandeme gal igen)
« Dato: 18. Februar 2013, 11:35 »
Hej,

Jeg har seriøst brug for noget hjælp.

Vi har en 206 1.4 HDI fra 2006.
Da bilen var 2 år gammel og havde gået 50.000 km begyndte den at fedte i koblingen. (Peugeot nægtede selvfølgelig at udbedre på garentien ve 2 års service) vi fik skiftet koblingen da den havde gået ca. 58.000 km. det viste sig at selve skive ikke var slidt men at det var trykfoden der var for svag (nogle få af tryk fingrene var lavere end de andre).

Nu er den lidt over seks år gammel, har gået 130.000 km. Nu fedter den f...... igen. efter at have kontaktet flere forhandlere af koblinger siger de alle at det er normalt at trykfoden bliver svag. det tyder på at den er underdimensionetret. den har aldrig kørt med boks tuning eller lignende.

Har undersøgt både med Valeo, Luk og Sacks ingen af dem laver noget der er stærkere.

vores gamle corolla har kørt knapt 300.000 km uden at koblingen fejler noget .... !!!

Hvad skal jeg gøre ??
Udskifte koblingen ige og vente til der er gået ca. 60.000 km og skifte igen osv.

Findes der en løsning på dette ?? kan der sidde en større kobling ?? laves der en forstærket trykfod ??? HJÆLP !!!

Er der nogen som har haft samme problem og fået det løst ??

MVH
Karsten

Michael LK

  • Gæst
« Senest Redigeret: 18. Februar 2013, 18:27 af Michael LK »

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 206 1.4 HDI kobling (nu er den fandeme gal igen)
« Svar #2 Dato: 18. Februar 2013, 18:58 »
Kobling ferie 2010
407 2.0 HDI dec. 2004
Jeg lavede vrøvl over at min kobling var dårlig, meget hurtig efter at en ny var lavet for 14.500kr den skred i bjergene i Italien, sidste år. Men nu efter 20.000 km og en tur til Provence og Italiens bjerge, var der ikke noget i vejen. Vi filede ikke på koblingen, og sørgede for at den havde omdrejninger over 2000, i bjergene, så jeg tror næsten at den kan holde til næste år også
.
Og der er stadig ingenting i vejen mere i dag
Man må jo lære at køre den bil.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

kvi

  • Gæst
RE: 206 1.4 HDI kobling (nu er den fandeme gal igen)
« Svar #3 Dato: 20. Februar 2013, 14:13 »
Hej,

Har læst om det link som er givet i denne mail.

Hvis det hjælper at file let på koblingen, ville problemet så ikke bare forsvinde når den selv fedter ........ ?? :o

Nu vil jeg få skiftet koblingen. det kommer til at koste 1.000 + moms for boblingen og 2.500 at få den skiftet.

så 10% i rabat hos peugeot på en reparation til 6.000 - 7.000 forslår ingen steder.

Man må bare indrømme at koblingen (trykfoden) i denne bil/motor type er for svag !!!

Sur røv.....

midph

  • Gæst
RE: 206 1.4 HDI kobling (nu er den fandeme gal igen)
« Svar #4 Dato: 20. Februar 2013, 16:24 »
file let?..jeg vil mene den skal ha`lidt tæsk.."brændes varm",så "glasbelægningen" brændes af..punktet,hvor den er ved at gå i stå og stadig fedter lidt og let moderat omdr....vil da godt lige høre,hvor du får den lavet så billigt..vi gav 4.500 hos automester for år tilbage og syntes det vat billigt:D mvh