Forfatter Emne: ABS problem  (Læst 5899 gange)

Poul Rasmussen

  • Gæst
ABS problem
« Dato: 04. Marts 2013, 18:37 »
Kære alle
Jeg er kommet ind i et problem med min 307 fra 2001.
Der vises ingen fejl på ABS, men den kobler ind selv om det er knast tørt, bremser er 100%, er der nogen som kender det problem og evt. hvordan skal det rep.
Jeg har renset alle aftaster og målt dem igennem, men der er ingen fej på disse komponenter. :|

Hilsen
Poul R.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS problem
« Svar #1 Dato: 04. Marts 2013, 19:19 »
Hej
Uden at jeg ved noget om det, men så er der vel kun abs blok tilbage der kan fejle.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS problem
« Svar #2 Dato: 04. Marts 2013, 22:29 »
Citér
Poul Rasmussen skrev:
Kære alle
Jeg er kommet ind i et problem med min 307 fra 2001.
Der vises ingen fejl på ABS, men den kobler ind selv om det er knast tørt, bremser er 100%, er der nogen som kender det problem og evt. hvordan skal det rep.
Jeg har renset alle aftaster og målt dem igennem, men der er ingen fej på disse komponenter. :|

Hilsen
Poul R.


Hvad har du målt det igennem med  ?  og hvad har du renset   jeg tror nu mere det er sensorene på baghjulene der har bevæget sig væk fra magnetringen  pga rust

Poul Rasmussen

  • Gæst
RE: ABS fejl
« Svar #3 Dato: 04. Marts 2013, 22:50 »
Hej
Det kunne det godt være, men normalt kommer der en ABS fejl i displayet hvis det er tilfældet, jeg lave lige en ekstra kontrol.
Jeg har målt modstanden fra ABS boksen og ud til følerne. Jeg har tidelige haft fejl i systemet og derfor har derfor loddet ledninger sammen, men dengang fik jeg altid ABS fejl i displayet, men ikke nu.
Jeg vender tilbage hvis det skulle være rust på de bagerste.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS problem
« Svar #4 Dato: 04. Marts 2013, 22:59 »
Hej
Ja netop rust bag følerne på bagenden er typisk, det har min også gjort et par gange. Jeg ved ikke om det er utænkeligt, men måske pæren er sprunget i display.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.504
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: ABS problem
« Svar #5 Dato: 05. Marts 2013, 06:20 »
Rust bag de bagerste følere er meget typisk på denne model, først begynder abs at arbejde ganske svagt under bremsning da føleren kun mangler lidt signal som om hjulet fedtede lidt på underlaget, og så skal abs systemet jo netop lette lidt på bremsetrykket på det hjul. Senere bliver det kraftigere og til sidst kommer der abs fejl.
Hvis du løfter bagenden op på bukke og fjerner baghjulene kan du se føleren hvis du ser ned bag skiven, føleren har en lang "tunge" hvor enden skal være ca 1mm fra magnetkransen på hjullejet, hvis afstanden er for stor kan du skrue føleren af gennem en af bolthullerne til hjulet og rense rust af fladen med hammer og gammel skruetrækker og til sidst skrabe fladen ren med en lille fil, det sidder hårdere fast end man umiddelbart skulle tro så bare gå til den, til sidst giver du fladen lidt fedt for at udsætte næste angreb mest mulig. Held og lykke med projektet.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Mprof

  • Gæst
RE: ABS Problemer
« Svar #6 Dato: 21. Marts 2013, 21:55 »
Kære Peugeot Club Danmark.

Vi kan se, at vores virksomhed ofte bliver nævnt i trådende omkring reparation af ABS modulet, samt ECU/motorstyringsmodul.

www.motorelectronics.com

Dette er vi utrolig glade for - Vi har lige været i motormagasinet i januar måned, samt i marts måned, hvor vi får utrolig meget ros for vores reparationer.

Vi er altid behjælpelig overfor medlemmerne fra Peugeot club Danmark.

Vi står til rådighed for reparationer af ABS modulerne, dog skal dette gå igennem et bilværksted.

Vi står til rådighed for tekniske spørgsmål over medlemmerne her på siden.

Vi har haft mange reparationer fra Peugeot biler, så derfor kender vi godt til problematikken

Bemærkninger: Overstående skal ses, som hjælp til medlemmerne på siden

MVH Mprof

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS problem
« Svar #7 Dato: 22. Marts 2013, 09:54 »
Har haft den fejl hvor det var abs ringen om en drivaksel der var sprunget så der var blevet et hul. Fejlen kom kun ved lav fart og der var ingen lampe der lyste. Det skulle den jo heller ikke når abs troede hjulet blokerede på grund af det hul der var i ringen. Nogen gange kan man købe løse ringe. :)
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS problem
« Svar #8 Dato: 22. Marts 2013, 19:31 »
Citér
Autoholm skrev:
Har haft den fejl hvor det var abs ringen om en drivaksel der var sprunget så der var blevet et hul. Fejlen kom kun ved lav fart og der var ingen lampe der lyste. Det skulle den jo heller ikke når abs troede hjulet blokerede på grund af det hul der var i ringen. Nogen gange kan man købe løse ringe. :)


ja det er en fejl der typisk opstår på 406  , men  307 har ikke nogen tandkrans   der sidder en magnetring i forhjulslejet