Forfatter Emne: 207 1,6 90hk HDI - Bundkar  (Læst 3010 gange)

heso

  • Gæst
207 1,6 90hk HDI - Bundkar
« Dato: 09. Marts 2013, 10:43 »
Efter den seneste tids debat ang. konstruktions fejl i bundkaret har jeg lige fået fortaget en præventive reparation. Men eftersom bundkarende er i restordrer
trykkes aftapnings hullet fladt med noget speciel værktøj efter producentens forskrifter. Jeg fik fortaget dette, motorrens, olieskift med filter, rens af filter ved turboen for ca. 3000,- kr. Kører 55000 km om året, hvor 80 % er på motorvej. Har lige rundet 315000 km, og det er (3xbank under bordet) den billigste bil jeg har haft til dato. Har selvfølgelig skiftet masser af sliddele, men den kører som en drøm.  :)

midph

  • Gæst
RE: 207 1,6 90hk HDI - Bundkar
« Svar #1 Dato: 09. Marts 2013, 11:28 »
..hvis du står og vil ha`skiftet bundkaret  her og nu,kan du prøve at kontakte ham her,jeg mener han snakkede om,at de fik dem hjem,da jeg var ude for at hente olie for ca 1 md. siden http://www.billigbilpleje.dk/page/profil-fragt-afhentning-mm-12/..er der iøvrigt nogensinde kommet nogen forklaring på,hvorfor de har lavet bundkaret på den måde,så der står den slat olie tilbage ved skift af olie...???..mvh

heso

  • Gæst
RE: 207 1,6 90hk HDI - Bundkar
« Svar #2 Dato: 09. Marts 2013, 11:48 »
Har fra flere hørt, at de fleste får bundkar hjem her fra midten af marts. Hvorfor bundkaret er konstrueret som det er, er også mig en gåde. De fleste siger, at der står op til 0,4L tilbage ved aftapning, med mindre man ændrer på bundkaret, eller helt skifter det til et nyt. Og 0,4L… det er altså en del. På min var der dog hverken slam og urenheder i både filtre og i selve karet.