Forfatter Emne: Stød  (Læst 3702 gange)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Stød
« Dato: 16. Marts 2013, 12:53 »
Hej
Jeg får nogle gevaldige rap over fingrene når jeg stiger ud af bilen. Det er jeg lidt træt af, ved godt man lige kan tage fat i dørrammen inden man stiger ud, og så er der ikke noget. Men det glemmer jeg jo hver anden gang, og så får jeg sådan et smæk over nallerne, det er altså ikke bare småting men så højt det kan høres.

Er der noget at gøre, engang kørte man rundt med sådan en fidus der slæbte hen ad asfalten, virker det, og kan de fåes mere. Eller hvad gør man idag, går ikke ud fra at jeg er den eneste med dette problem. Sikkert alt det syntetiske tøj man går i, plus sædebetrækket der er syntetisk. Går ud fra at man som person sidder og oplader statisk strøm, når man kører rundt i sædet.

Eller er det bare mig der er i stødet. ;)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Stød
« Svar #1 Dato: 16. Marts 2013, 13:40 »
Citér
Ole S skrev:
Hej
Jeg får nogle gevaldige rap over fingrene når jeg stiger ud af bilen. Det er jeg lidt træt af, ved godt man lige kan tage fat i dørrammen inden man stiger ud, og så er der ikke noget. Men det glemmer jeg jo hver anden gang, og så får jeg sådan et smæk over nallerne, det er altså ikke bare småting men så højt det kan høres.

Er der noget at gøre, engang kørte man rundt med sådan en fidus der slæbte hen ad asfalten, virker det, og kan de fåes mere. Eller hvad gør man idag, går ikke ud fra at jeg er den eneste med dette problem. Sikkert alt det syntetiske tøj man går i, plus sædebetrækket der er syntetisk. Går ud fra at man som person sidder og oplader statisk strøm, når man kører rundt i sædet.

Eller er det bare mig der er i stødet. ;)

Jeg har selv haft det problem, når jeg rørte ved bilen, tanker diesel eller hæver penge.
for midt vedkomende så var problemet tøjet jeg har på der gjorde at jeg fik stød, en anden trøje og det var løst, nul stød:)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Scorpy

  • Gæst
RE: Stød
« Svar #2 Dato: 16. Marts 2013, 14:45 »
Problem er let at løse. En vandforstøver, skyllemiddel man bruger til at vaske tøj, blandes med lidt vand og forstøves på sædet. Processen skal gentages engang imellem.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Stød
« Svar #3 Dato: 16. Marts 2013, 18:12 »
Hej
Ja ingen tvivl om at det er tøjet og fodtøj der er synderen.
Vil da klart forsøge med skyllemiddel, lyder ikke ulogisk.

Den tykke vinterjakke er nok synderen, synes ikke at bemærke det i samme stil om sommeren, men jeg gider sgi ikke køre i korte ærmer og shorts på denne årstid. B)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002