Forfatter Emne: Bundstykke 306 HDI 99´er  (Læst 3346 gange)

Ulrik_lohse

  • Gæst
Bundstykke 306 HDI 99´er
« Dato: 15. April 2013, 18:58 »
jeg har en 306 HDI fra 99, som laver lidt sjove ting, har en mistanke om at det er bundstykket det er galt med.
det er ikke altid at jeg kan slukke bilen med nøglen, jeg kan godt dreje nøglen og tage den ud men bilen er tændt et stykke tid bagefter, hvorefter den går ud af sig selv , men der er stadig lys på og lys i div lamper i instrumentbrættet.
så ville lige høre om der var nogen herinde, der har hørt om det før

p.s bilen har kørt 520.000 km ;)

ralop

  • Gæst
RE: Bundstykke 306 HDI 99´er
« Svar #1 Dato: 15. April 2013, 19:59 »
har du tjekket stelforbindelser? bla fra batteri til motor? men det kan sagtens være bundstykket,skal faktisk selv skifte mit bundstykke imorgen

Ulrik_lohse

  • Gæst
RE: Bundstykke 306 HDI 99´er
« Svar #2 Dato: 15. April 2013, 20:53 »
jeps de er tjekket, det sjove er også at den godt kan slå slukket og lige pludselig er der tænding på

ralop

  • Gæst
RE: Bundstykke 306 HDI 99´er
« Svar #3 Dato: 15. April 2013, 20:59 »
det kan meget nemt være bundstykket,det kan lave det mest mærkelige... den har gået mange km er det en gammel sælger bil? tænker på mange start-stop

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bundstykke 306 HDI 99´er
« Svar #4 Dato: 21. April 2013, 07:39 »
Citér
Ulrik_lohse skrev:
jeg har en 306 HDI fra 99, som laver lidt sjove ting, har en mistanke om at det er bundstykket det er galt med.
det er ikke altid at jeg kan slukke bilen med nøglen, jeg kan godt dreje nøglen og tage den ud men bilen er tændt et stykke tid bagefter, hvorefter den går ud af sig selv , men der er stadig lys på og lys i div lamper i instrumentbrættet.
så ville lige høre om der var nogen herinde, der har hørt om det før

p.s bilen har kørt 520.000 km ;)


Der sidder et rundt skruestik der samler køleventilatoren  , der er en ledning der er strøm på hele tiden  , det stik har med at irre hvis der kommer vand i og så leder det forbindelse til tændingsplus   , dem jeg kender til kunne varme blæseren også køre på trin 1 og 2  uden der var nøgle i

Ulrik_lohse

  • Gæst
RE: Bundstykke 306 HDI 99´er
« Svar #5 Dato: 21. April 2013, 08:55 »
Citér
KHJ skrev:
Citér
Ulrik_lohse skrev:
jeg har en 306 HDI fra 99, som laver lidt sjove ting, har en mistanke om at det er bundstykket det er galt med.
det er ikke altid at jeg kan slukke bilen med nøglen, jeg kan godt dreje nøglen og tage den ud men bilen er tændt et stykke tid bagefter, hvorefter den går ud af sig selv , men der er stadig lys på og lys i div lamper i instrumentbrættet.
så ville lige høre om der var nogen herinde, der har hørt om det før

p.s bilen har kørt 520.000 km ;)


Der sidder et rundt skruestik der samler køleventilatoren  , der er en ledning der er strøm på hele tiden  , det stik har med at irre hvis der kommer vand i og så leder det forbindelse til tændingsplus   , dem jeg kender til kunne varme blæseren også køre på trin 1 og 2  uden der var nøgle i


takker det vil jeg lige tjekke, nu har der ikke været noget med den i over en uge, så det er sku ikke lige nemt at finde ud af problemet

jwschmuck

  • Gæst
RE: Bundstykke 306 HDI 99´er
« Svar #6 Dato: 25. Juli 2013, 13:58 »
Jeg har selv oplevet problemet på min 206'er, med at den stadig kører selvom jeg tager nøglen ud.
Jeg kom frem til at motoren blev ved med at køre, når jeg trådte på bremsen, og slukkede så snart jeg slap bremsen.
I dag fandt jeg ud af, at fejlen ligger et sted ved mit venstre baglygte.
Når jeg piller pæren ud til baglyset i venstre side, så virker alt normalt.
Jeg har ikke fundet ud af hvorfor endnu, men mistænker defekt lampe, eller at der er overgang i noget at det eftermonterede anhænger stik.