Forfatter Emne: Hjæælp, min første Peugeot!!!  (Læst 2642 gange)

Mads

• Gæst
Hjæælp, min første Peugeot!!!
« Dato: 10. Marts 2006, 11:32 »
Hej - jeg ved det, det lyder som "min første gang", men man er altid lidt nervøs når man står over for den slags, ikk´?

Jeg står overfor mit første bilkøb og køber en 306 2.0 HDI Stationcar fra 2002 med ca. 90.000 på bagen. Hvordan er det med service interval på sådan en fætter. Skal der skiftes noget alvorligt efter 4 år + 100.000 km, - min mor, der ikke ved noget som helst om biler, har en 307 HDI der lige rundede de 100.000, og den skulle have en ordentlig overhaling med skift af tandrem etc. -påstår hun, jeg ved ikke om hun læser regningen ordentligt - skal 306 HDI'en osse det, for så vil jeg presse sælger til at betale dette også - der er ikke meget ved at køre ud fra forhandleren og nærmest direkte til service. Grunden til at jeg spørger er at fx. Renault Megane, som jeg osse har kigget lidt på, har skift af alt muligt ved 4 år eller 120.000km (hvad der så end kommer først). Er der ellers nogen der har erfaring med sådan en fætter som den beskrevne - service interval, kendte problemer

Mads

• Gæst
RE: Ikke nogen?
« Svar #1 Dato: 10. Marts 2006, 18:21 »
Er der slet ikke nogen der ved noget om dette? Eller er det en lukket (peugeot) fest?:p

kimS

• Gæst
RE: Hjæælp, min første Peugeot!!!
« Svar #2 Dato: 10. Marts 2006, 19:31 »
Nej det er ik en lukket fest...
Den skal også have den store tur, med tandrem og nyt remhjul på krumtap.

MVH Kim

Mads

• Gæst
RE: Men hvornår?
« Svar #3 Dato: 10. Marts 2006, 20:49 »
Den skal også have den store tur, med tandrem og nyt remhjul på krumtap
Citér

Men ved hvor mange kilometer/år - kan jeg "presse" sælger til at gøre dette allerede nu (altså ved små 100.000? Han påstod at der først skulle skiftes tandrem ved 180.000 - det synes jeg umiddelbart er meget. Og hvor meget er sådan en rep. værd i kroner og øre (ca.)

Gottrup

• Gæst
RE: Hjæælp, min første Peugeot!!!
« Svar #4 Dato: 14. Marts 2006, 18:34 »
ved køb af brugt bil er det altid smart at skifte tandrem og det... det for din egen sikkerheds skyld... du kan jo være at du er så uheldig at den knækker efter 60 km og smadre din motor