Forfatter Emne: tomgang  (Læst 3798 gange)

rlesemann

  • Gæst
tomgang
« Dato: 24. April 2013, 20:11 »
Hey

Min 806 2,0 årg 95 har det mærkelig:o
ved koldstart står den ved ca 600/800 omdregningerne.
Så bliver den varm som den skal, og tomgang stiger til 1200.
Kan ikke rigtig lure den, lidt som der er byttet om på kold og varm tilstand.

Kunne være lækkert med lidt hjælp, da denne lille ting er ved at drive mig til sammenbrudB)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: tomgang
« Svar #1 Dato: 24. April 2013, 22:25 »
Citér
rlesemann skrev:
Hey

Min 806 2,0 årg 95 har det mærkelig:o
ved koldstart står den ved ca 600/800 omdregningerne.
Så bliver den varm som den skal, og tomgang stiger til 1200.
Kan ikke rigtig lure den, lidt som der er byttet om på kold og varm tilstand.

Kunne være lækkert med lidt hjælp, da denne lille ting er ved at drive mig til sammenbrudB)


Det kunne tyde på det er tomgangsmotoren der står fast eller ikke justerer korrekt  ,  prøv og tag batteriet fra en halv time og tilslut det igen  og  sæt tænding på og af 3 gange  efter hinanden og start den uden at røre speedeen  og så se om den finder sig selv

rlesemann

  • Gæst
RE: tomgang
« Svar #2 Dato: 25. April 2013, 20:41 »
Det prøver jeg lige imorgen.
Har prøvet og tage Polen af batteriet, vente, montere Polen igen, starte bilen, men med samme resultat. prøver din metode imorgen. vender tilbage.

rlesemann

  • Gæst
RE: tomgang
« Svar #3 Dato: 26. April 2013, 13:16 »
Hej.
Det hjalp desvære ikke en disse:( havede lige tomgangsmotoren af og renset den samme tid. Men desvære intet nyt under solen. andre idéer?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: tomgang
« Svar #4 Dato: 26. April 2013, 19:52 »
Citér
rlesemann skrev:
Hej.
Det hjalp desvære ikke en disse:( havede lige tomgangsmotoren af og renset den samme tid. Men desvære intet nyt under solen. andre idéer?


Ja  hvis alle  ledningerne er iorden op til motorstyreboksen  så udskift stepmotoren

rlesemann

  • Gæst
RE: tomgang
« Svar #5 Dato: 27. April 2013, 10:12 »
Ledningerne ser ud til at være ok. MEN hvis jeg tager stikket af til tomgangsmotoren, sker der ikke noget, burde den ikke gå anderledes? Nu skriver du godt nok stepmotoren. Der tabte jeg lige den.
Hvad er det for en, og hvor sidder den?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: tomgang
« Svar #6 Dato: 27. April 2013, 17:04 »
Citér
rlesemann skrev:
Ledningerne ser ud til at være ok. MEN hvis jeg tager stikket af til tomgangsmotoren, sker der ikke noget, burde den ikke gå anderledes? Nu skriver du godt nok stepmotoren. Der tabte jeg lige den.
Hvad er det for en, og hvor sidder den?


Ja ok  det er samme motor  ,  nej den vil ikke ændre sig for den justerer ikke på luftgennemstrømningen