Forfatter Emne: Luftfilter  (Læst 2590 gange)

RonZe

  • Gæst
Luftfilter
« Dato: 24. April 2013, 22:08 »
Hejsa!

Har i et stykke tid gået og overvejet om jeg skulle have sat et K&N luftfilter i, da jeg har hørt/læst at det kunne/skulle gøre lidt ekstra godt for bilen, i form af en lidt bedre benzinøkonomi samt lidt ekstra på bundlinien. Og en smule mere "brøl". Nogle der har erfaringer med dette? Er det for smart til at være godt, eller er der rent faktisk noget om det? Og hvilket skal man vælge? Jeg har intet forstand på biler selv, så skal have hjælp til at sætte det i. Igen, nogle herinde der er eksperter eller kender til gode Peugeot-steder, med de rigtige folk?

Har kigget lidt her i DK, men har faktisk fundet ud af at de selvsamme produkter kan købes hjem fra UK til ca. det halve, så det gør det jo lidt sjovere.

Jeg har en 207 1,6 GT turbo, benzin.

Ellers synes jeg faktisk det er rigtig svært at finde nogle gode steder herhjemme, i byerne eller på nettet, som sælger lidt mere end bare dæk og fælge til Peugeot. Kunne godt tænke mig lidt mere udstyr osv.

Er der nogle steder man bare skal køre hen? Også hvis man bare lige vil have en lille uvildig samtale.

Sidst, er denne club kun aktiv nu på nettet, eller udkommer der ingen medlemsblade eller afholdes der ingen træf?

Takker for forhåbentligt de dejlige inputs til mine spørgsmål ;)

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
RE: Luftfilter
« Svar #1 Dato: 02. Maj 2013, 09:38 »
Hej

Jeg har selv sat et K&N i57 kit på min S16. Jeg synes ikke rigtig det har givet noget på brændstoføkonomi eller accelration. Derimod brøler den dejlig når den får lidt gas B) På din 207 vil det også give en markant bedre lyd når du giver den gas.

Lige pt har peugeotklub.dk ingen medlemsblade eller lignende. der findes "kun" denne hjemmeside med diverse guides, forums osv.

Håber du kunne bruge mit input :)

 - Mads
Mvh.