Forfatter Emne: 406 airbagproblem  (Læst 4176 gange)

lasjoh

  • Gæst
406 airbagproblem
« Dato: 25. April 2013, 21:34 »
Hej.

Jeg har en Peugeot 406 årgang 2000 hvor airbaglampen lyser konstant.
Alle stik under forsæderne er loddet.

Slæbekrandsen ved rattet har også været skiftet for ca et års tid siden.
Har haft en tester på hos en mekaniker og denne kunne godt teste sideairbaggene hvor der ikke blev fundet fejl (lampen for selestrammere/sideairbag slukker også).
Ved test af airbagmodulet til alm. airbag meldte systemet at airbag-ECU'en ikke svarede.

Er det airbagmodulet der er defekt, eller kan fejlen ligge andet steds?

Jeg ved at modulet sidder i midterkonsollen, men hvordan skiller man denne ad, så man kan komme til modulet - synes ikke at kunne se nogle skruer umiddelbart.

mvh
Lasse

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 airbagproblem
« Svar #1 Dato: 26. April 2013, 03:50 »
er der ikke noget med at der sidder nogle stik under forsæderne der har det med at miste forbindelsen.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 airbagproblem
« Svar #2 Dato: 26. April 2013, 10:34 »
Citér
lasjoh skrev:
Hej.

Jeg har en Peugeot 406 årgang 2000 hvor airbaglampen lyser konstant.
Alle stik under forsæderne er loddet.

Slæbekrandsen ved rattet har også været skiftet for ca et års tid siden.
Har haft en tester på hos en mekaniker og denne kunne godt teste sideairbaggene hvor der ikke blev fundet fejl (lampen for selestrammere/sideairbag slukker også).
Ved test af airbagmodulet til alm. airbag meldte systemet at airbag-ECU'en ikke svarede.

Er det airbagmodulet der er defekt, eller kan fejlen ligge andet steds?



Jeg ved at modulet sidder i midterkonsollen, men hvordan skiller man denne ad, så man kan komme til modulet - synes ikke at kunne se nogle skruer umiddelbart.

mvh
Lasse


Hvis der mangler strøm til boksen  kan den ikke  få forbindelse til en tester  og det kan være fejlen til den lyser også

lasjoh

  • Gæst
RE: 406 airbagproblem
« Svar #3 Dato: 26. April 2013, 12:20 »
Citér
KHJ skrev:
Hvis der mangler strøm til boksen  kan den ikke  få forbindelse til en tester  og det kan være fejlen til den lyser også


Tak for svar.
Er der nogen der har diagram/ledningsnumre/farver til airbagmodulet. Jeg formoder at den får strøm via BSI modulet. Umiddelbart kan jeg ikke se nogle løse stik, men det er noget af en opgave at måle på alle de ledninger, når man ikke ved hvilke man skal kigge efter.

mvh
Lasse

lasjoh

  • Gæst
RE: 406 airbagproblem
« Svar #4 Dato: 27. April 2013, 10:41 »
Tak for svar.
Er der nogen der har diagram/ledningsnumre/farver til airbagmodulet. Jeg formoder at den får strøm via BSI modulet. Umiddelbart kan jeg ikke se nogle løse stik, men det er noget af en opgave at måle på alle de ledninger, når man ikke ved hvilke man skal kigge efter.

mvh
Lasse[/quote]


Har nu fået fat i diagram og kan se, at airbaglampen slet ikke vil lyse hvis modulet ikke får strøm.
Modulet for sideairbag vil heller ikke virke hvis modulet ikke får strøm, så noget tyder på at fejlen er i modulet.
Er der en der kort kan forklare hvordan konsollen hvor håndbremse og gearstang sidder nemmest fjernes, så jeg kan komme ned til airbagmodulet?

mvh
Lasse

lasjoh

  • Gæst
RE: 406 airbagproblem
« Svar #5 Dato: 02. Maj 2013, 23:02 »
Kan oplyse at boksen blev skiftet og lampen holdt op med at lyse.

mvh

Lasse