Forfatter Emne: Newbie i Peugeot-verdenen  (Læst 2652 gange)

stabilgrus

  • Gæst
Newbie i Peugeot-verdenen
« Dato: 26. April 2013, 11:15 »
Hej med Jer

Jeg er helt ny her. Jeg har altid arbejdet med elektronik i bl.a. biler, men jeg har tidligere kun haft BMW og VW. Jeg har nu købt en Expert fra '08, en 120HK TDi, og den bruger jeg som firmabil også. Jeg har flere ønsker, men jeg aner ikke hvordan og hvad, der kan lade sig gøre... Jeg håber, der er lidt hjælp at hente her.

* Programmering af diverse udstyr - hvordan ? Er det kun forhandlere, der kan det, eller kan jeg selv købe grejet, ligesom jeg gjorde med VAGcom til VW?

* Komfortblink - altså automatisk 3 blink hver gang jeg dasker til blinkerpinden... Kan det mon programmeres eller skal jeg finde noget eksternt ?

* Nogen der har erfaring med at montere A/C i sådan en balje ? Bosch kan godt gøre det på 2 dage, og det koster 20.000 kr. + moms.

* Nogen omkring Aalborg, som er supergo'e til at skrue i de biler, så jeg ikke nødvendigvis behøver køre til Peugeot-værkstedet hver gang ?

* Godt og skidt om modellen - er der noget, jeg skal være særlig opmærksom på eller er der noget, jeg skal vide og noget jeg absolut ikke må gøre ? :)

På forhånd tak for enhver hjælp :)

Rudi

Skørping - Himmerland

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.498
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Newbie i Peugeot-verdenen
« Svar #1 Dato: 26. April 2013, 22:59 »
Hej Rudi
Hvis du vil lege med styreboksene skal du have fat på en klon af en original tester, de hedder Lexia, PP2000 eller DiagBox.
DiagBox er en fælles platform til nyere PSA biler med PP2000 til Peugeot og Lexia til Citroën af lidt ældre årgange indbygget.
Du kan købe dem direkte i Kina på AliExpress eller på Ebay eller lignende
Du kan ikke aktivere komfort blink, men muligvis montere noget uoriginalt, her er Google din ven :D
Jeg har engang eftermonteret klimaautomatik i en 405 fra 91, det vil jeg ikke råde andre til med mindre de virkelig ved hvad de går ind til, og så kun hvis man har en komplet donorbil der ellers er identisk. Du skal skifte hele varmeapparatet hvilket kræver hele instrumentbordet ud, på min 405 skiftede jeg også hele fronten hvor køler, kondensator og blæsere sidder, jeg havde allerede flyttet motoren af andre årsager, ellers havde jeg måtte flytte diverse temperaturfølere og bundkar over, samtidig havde jeg hele ledningsnettet i motorrummet splittet ad for at trække ekstra ledninger.
Til gengæld må jeg sige det var en ekstra stor fornøjelse at mærke kulden fra anlægget en varm sommerdag de næste 7 år jeg havde bilen.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html