Forfatter Emne: 2 X el finurligheder 205 GTI  (Læst 3627 gange)

alfa146

  • Gæst
2 X el finurligheder 205 GTI
« Dato: 05. Maj 2013, 21:58 »
Hejsa - vil lige høre om der er nogen som kender til flg:
1) højre nær/fjernlys får strømmen gennem venstre med meget svag styrke til flg. Den trækker ikke stellen igennem ......

2) Tændingslås: Alt lys ok ved "første tænding", derefter drejes nøglen yderlig 2 takker (og derefter start) og der er tænding igen!, men så virker baglys og instrument lys ikke!

Er der hjælp at hente herinde eller skal jeg til at splitte hele lortet af.....

Håber på et par ledetråde - takker

Per

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.505
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: 2 X el finurligheder 205 GTI
« Svar #1 Dato: 06. Maj 2013, 06:15 »
Det lyder som bundstykket i din tændingslås, den har en række kontakter for at fordele belastningen, derfor kan noget virke mens andet svigter. Nogen har med held adskilt og renset kontakten, men det kræver vist en rolig hånd og tungen lige i munden.


Holt

PS: dit forlys skyldes sikkert en dårlig stelforbindelse
« Senest Redigeret: 06. Maj 2013, 06:16 af Holt »
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 2 X el finurligheder 205 GTI
« Svar #2 Dato: 06. Maj 2013, 22:50 »
Citér
alfa146 skrev:
Hejsa - vil lige høre om der er nogen som kender til flg:
1) højre nær/fjernlys får strømmen gennem venstre med meget svag styrke til flg. Den trækker ikke stellen igennem ......

2) Tændingslås: Alt lys ok ved "første tænding", derefter drejes nøglen yderlig 2 takker (og derefter start) og der er tænding igen!, men så virker baglys og instrument lys ikke!

Er der hjælp at hente herinde eller skal jeg til at splitte hele lortet af.....

Håber på et par ledetråde - takker

Per


En 205 går lyset ikke over tændingen  , det eneste er at kørelysrelæerne får tændingsplus  ,  så du skal ud i motorrummet og finde relæerne  i nærheden af bremsecylinderen  eller i en kasse ved en af forlygterne  det er et af relæerne der er årsagen til du mangler baglys og instrumentlys   , på nogen af dem er der kun 1 relæ som klarer det hele    prøv og tænd og sluk parkeringslys i interval og samtidig lytte om du kan finde det

alfa146

  • Gæst
RE: 2 X el finurligheder 205 GTI
« Svar #3 Dato: 08. Maj 2013, 22:47 »
Ja bare det var stel...men det er det ikke.
Mht tændingslås lyder det som om jeg lige skal der ind - lyder sandsynligt da bilen har stået stille i 8 år!

Vil se om relæer er til at finde - har lyttet meget, eneste jeg kan høre er når jeg slår over på parkeringslys... tak, viste ikke der saf relæer i den kasse.

Tak til Jer begge