Forfatter Emne: P- 207 1,6 Benzin. Ingen start mm.mm.  (Læst 3916 gange)

martinb

  • Gæst
P- 207 1,6 Benzin. Ingen start mm.mm.
« Dato: 06. Maj 2013, 11:37 »
Hejsa. Min 207`r vil ikke starte, starter tørner, men i pulser så det lyder som om den er ved at gå fra hinanden. Min bagklap kan ikke åbne, min fjernbt.centrallås virker ikke, radio(orginal) slukker med tænding på og uret glemmer sine indstillinger. Alt er pludselig kommet. Nyt stelkabel fra bat. til motor og til chassi har ikke hjulpet. Batteriet er også helt nyt.
:(:(Nogle ideer fra jer ??

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.505
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: P- 207 1,6 Benzin. Ingen start mm.mm.
« Svar #1 Dato: 06. Maj 2013, 16:27 »
Det lyder som dårlig forbindelse, hvis stelkablet er nyt kunne det være pluskabel, jeg har før set dårlig forbindelse hvor kabelsko er monteret på kablet, endeligt kan et nyt batteri være defekt (der er vel kommet syre på :D )


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

martinb

  • Gæst
RE: P- 207 1,6 Benzin. Ingen start mm.mm.
« Svar #2 Dato: 06. Maj 2013, 18:25 »
Hej Holt. Der er målt 12,6 volt også ved belastning. Har kontrolleret BSM og har min mistanke på BSIen. Skal ud og måle diverse stelforbindelser på BSIen senere. Har prøvet at indkode min sender, men uden held. Også det med den slukker radioen, og det med jeg ikke kan tænde radioen igen før der er gået ca. 6 min. hvor jeg skal have afbrudt tændingen gør mig mistænksom.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: P- 207 1,6 Benzin. Ingen start mm.mm.
« Svar #3 Dato: 06. Maj 2013, 22:35 »
Citér
martinb skrev:
Hejsa. Min 207`r vil ikke starte, starter tørner, men i pulser så det lyder som om den er ved at gå fra hinanden. Min bagklap kan ikke åbne, min fjernbt.centrallås virker ikke, radio(orginal) slukker med tænding på og uret glemmer sine indstillinger. Alt er pludselig kommet. Nyt stelkabel fra bat. til motor og til chassi har ikke hjulpet. Batteriet er også helt nyt.
:(:(Nogle ideer fra jer ??


Nu er der ikke en der har fået sat shunten i BSI  i park mode  for så virker alle de ting ikke   , dog ikke det med starteren  men det kan være 2 fejl på den

martinb

  • Gæst
RE: P- 207 1,6 Benzin. Ingen start mm.mm.
« Svar #4 Dato: 07. Maj 2013, 09:02 »
Ok, der er to fejl på bilen! Har lige flyttet shunten over til højre og vupti (efter ny indkodning) virker håndsender igen og radio slukker ikke.
MEN starteren tørner stadig i pulser og ingen start, men tak for tip, det virkede jo:p .
Jeg har målt startsignalet på BSM-boksen som går ned til starteren. Den pulser udgangen fra 4 til 11 volt ca. 3gange i sekundet. ... Har fået fat i noget ledningsdiagram så må måle videre... tak for hjælpen med shunten. Næste gang sætter jeg den i den rigtige port:(:D