Forfatter Emne: 406 start problem  (Læst 2714 gange)

Pede88

  • Gæst
406 start problem
« Dato: 20. Maj 2013, 17:00 »
jeg er ejer af en 406, 1,8 16v 1996, startsspærren er afmonteret ved tastaturet, og har været det ved tidligere ejer også.

jeg har oplevet dette 3 gange. Jeg sætter nøglen i tændingen, drejer, og ved første hak går strømmen i hele bilen, så skal jeg bare ud og dreje lidt på batteri polen, så kommer strøm igen og bilen vil starte.

nu er den så også begyndt på dette uden batteri problemer.
jeg sætter nøglen i drejer og motor køre rundt men den starter ikke. det lyder som om startsspærren er aktiv selvom den er pillet fra...
når jeg slukker for bilen eller tændingen, så kommer der de 3 bip lyde, men når jeg prøver at starte bilen, og bliver ved med at holde nøglen så motor starter, så går der lidt, så kommer de samme bip lyde,
jeg har så prøvet at tage nøglen ind og ud, tag batteri af og på, men det hjælper ikke, dog har jeg fået startet bilen et par gange, men den er et par gange gået ud igen.
har jeg så endelig fået den startet og kørt den varm, så starter den uden problemer.
idag 20/5/13 har jeg så slet ikke kunne få den startet, og benzinpumpen køre ikke, heller ikke når jeg slår på den.

er der nogen af jer der har oplevet noget lignende. syntes ikke rigtig de 3 ting sku have noget med hinanden at gøre...
håber i kan hjælpe

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 start problem
« Svar #1 Dato: 20. Maj 2013, 22:27 »
Hvis pumpen ikke kører prøv og tjek dobbeltrelæet ( brunt )  sidder i kassen ved motorcomputeren   det kan mangle strøm  eller ikke give det vidre til pumpen  , det kan være styrestrøm der mangler

Pede88

  • Gæst
RE: 406 start problem
« Svar #2 Dato: 21. Maj 2013, 00:12 »
jeg har prøvet at skifte det ud. dog fra en 106 men det gjorde ingen forskeld