Forfatter Emne: Bremsepære i udu.  (Læst 2479 gange)

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Bremsepære i udu.
« Dato: 17. Juni 2013, 16:43 »
Bremsepære i udu.
Jeg er ikke mekaniker, men interesseret i det ser sker her i Forum.

Der står i mit display at en pære ikke virker på bremselyset, men selv om jeg har haft bilen i næsten 9 år, så kan jeg ikke finde ud at at få den pære skiftet.
Jeg har set at man tager hele lygten bagud, men jeg kan ikke få øje på  de to fjedre, der skal løses, og er det nødvendigt at tage stikket af først, det sidder temmelig godt fast.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bremsepære i udu.
« Svar #1 Dato: 17. Juni 2013, 21:34 »
Citér
Ole Edslev - 407 skrev:
Bremsepære i udu.
Jeg er ikke mekaniker, men interesseret i det ser sker her i Forum.

Der står i mit display at en pære ikke virker på bremselyset, men selv om jeg har haft bilen i næsten 9 år, så kan jeg ikke finde ud at at få den pære skiftet.
Jeg har set at man tager hele lygten bagud, men jeg kan ikke få øje på  de to fjedre, der skal løses, og er det nødvendigt at tage stikket af først, det sidder temmelig godt fast.


En 407 Sedan er lygten skruet fast med 2 stk  6mm  møtrikker af plastik  hvor du skal bruge en  10mm top så skruer du dem af og tager lygten ud

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bremsepære i udu.
« Svar #2 Dato: 18. Juni 2013, 12:56 »
Tak for at du altid er klar med et godt svar KHN!

Peugeot ordner pærer uden ekstra betaling, for kunderne.
Så jeg måtte køre ud til Risskov med opgaven, de måtte tage lygten af for at ordnet det, men jeg tror det var en lærling der fik opgaven.
Han sagde at det var en ledning der skulle laves, det tog ca. 1 time og opgaven skulle være i orden,
Det går over når du har kørt og startet nogle gange.
Jeg gik til Værkføreren og sagde jeg vil ikke betale før lyset går ud i displayet. Så akulle bilen ind på Værkstedet.
Og en anden skulle kontrollere lyset, det var det samme som før operationen, den pære var stadig sprunget (eller lyste ikke)
Nu tog han en ny pære, men kunne ikke få den sat i, så prøv den jeg skulle have brugt. Så var alt i orden,
Så kunne jeg køre hjem igen efter den oplevelse.
Værkføreren sagde at jeg aldrig havde betalt anden en pæren, det skulle jeg heller ikke denne gang. Så må vi se om det passer.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000