Forfatter Emne: 605SR '91 bagbro alternativ  (Læst 2848 gange)

605SR

  • Gæst
605SR '91 bagbro alternativ
« Dato: 29. Juni 2013, 12:36 »
Mangler en bagbro.
Det er den ikke-faceliftede 605SR
Og SR er V6 med færre ventiler end de sene midt fra midthalvfems.
Tror ikke jeg finder noget dansk skrot der holder.
Der er lidt flere 605 små 2-liters, men ser ikke ud til at passe.
Nu spekulerer jeg om der er alternativer.
Hvis midthalvfemser facelift 605 V6 kun var faceliftet er der så en bagbro til 605SR?

Nogen med erfaringer her?
Vil ikke gi 15 af de lange for en renoveret fra Holland.
En tusse eller to for en skrotter ...max!

• • •

En lille efterskrift der ikke berører mit spørgsmål.
Kan ikke fordrage fransk bøvl.
Synes det er principielt hul i hovedet med 3-liter bil eller større der ikke trækker på baghjul eller alle fire. Hvor er det sjove? Forhjulstræk på en lille øko-trebener er meningsfuldt, det er ikke noget man har for sjov.
Jeg købte min 605SR fordi den var der, og den var billig.
Så jeg er ikke født PUG-fan.
Men hold da op hvor er den let at køre og dejlig stille i kabinen.
Næsten kedelig når den er helt oppe i fart. Vindstabil. Minimalt hvad der er brug for af rat korrektioner.
Det skal lige siges at jeg har hjul på fra en 407SW/Michelin, føles meget bedre end dem der var. Kun en tak bredere er ikke et problem i synshallen.
Så et tip til 605SR, nak hjul fra 407. Ser også super pænt ud hvis du har sølvgrå vogn.
Appetiten fejler heller ikke noget. Skovlunde - Herning med pedalen næsten i bund klares IKKE på en tank super (som jeg først troede). Man kan få den pænt under fem literen.
Skulle ha været i kværnen i går, men afmeldte så kun i sidste øjeblik ...så der må alligevel være noget ved den jeg kan li. Jo, kan også li kabinen. Faktisk er den lidt for ny til mig, men der er ikke så meget eye-candy nonsens. Ikke særlig plast-agtig. Kan ikke døje det tynde hårde plast med fake chromgejl i biler fra dette år tusinde. Jeg ved godt plast har været hovedingrediens i kabiner det sidste halve hundrede år, men der er plast og så er der plast.

Tjaa ...mit efterskrift blev så en købsanbefaling til de bredrøvede der kan li halvhurtig bil, men ikke aner hvordan man drifter ;-)

605SR

  • Gæst
RE: 605SR bagbro gl/facelift
« Svar #1 Dato: 01. Juli 2013, 22:04 »
605 bagbro fra midt i halvfemserne går ikke på gammel 605SR.
Forkert antal/placering af bolthuller - og muligvis andre problemer.

605SR

  • Gæst
RE: 605SR '91 bagbro alternativ
« Svar #2 Dato: 02. Juli 2013, 09:59 »
Tak for svar selvom det var negativt.
Altid godt at klædt lidt på.

605SR

  • Gæst
RE: 605SR '91 bagbro alternativ
« Svar #3 Dato: 02. Juli 2013, 10:02 »
Det manglede da bare. Hvad har man ellers et forum til? ;)