Forfatter Emne: Introduktion fra nyt medlem  (Læst 3677 gange)

jj206

  • Gæst
Introduktion fra nyt medlem
« Dato: 30. Juni 2013, 23:57 »
Hej Peugeot forum.

Jeg har netop købt en 206 1.4 HDI fra 2004 som har kørt 170.000 km.
Bilen skal bruges som pendler bil ca. 150 km om dagen, 5 dage om ugen.

Jeg har lige fået tandrem og vandpumpe skiftet da disse sidste blev skiftet for 4 år siden.

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med at svare på:

1) Hvor er det godt at købe reservedele, olie og diverse filtre mv. Hvis der er penge at spare ved at købe i udlandet og få det sendt til DK hører jeg også gerne om det, tak.

2) Jeg vil skifte olie + olie-, luft- og dieselfilter. Hvilke mærke olie anbefales - fuldsyntetisk formoder jeg men er producenten afgørende? Og hvad med olie filter - er der stor forskel på et dyrt og et billigt?

3) Baklyset i begge sider virker ikke og jeg har prøvet at skifte pærerne uden held desværre :-( Jeg har tjekket sikringerne, men de ser ud til at være fine. Er der nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at løse problemet?

4) Måske relateret til ovennævnte punkt; Jeg har ikke noget lys i knapperne til aircon, luftcirkulation mv. Hvordan får jeg midterkonsollen ud så jeg kan skifte pæreren?

5) I forbindelse med udskiftning af tandrem fik jeg at vide at højre baghjulsleje trænger til at blive skiftet. Lavede en hurtig google søgning, og det ligner noget jeg godt selv kunne tænke mig at prøve kræfter med. Er der noget speciel værktøj jeg skal have anskaffet inden jeg går igang, og er der nogen der vil anbefale hvor jeg skal få nye lejer fra og hvilken form for leje fedt er godt at bruge? Anbefales det at ordne begge sider når man er igang eller?

6) Koblingspunktet ligger meget lavt. Kan det justeres op eller er det mere et tegn på en slidt kobling?

7) Sidste spørgsmål: Jeg kan ikke umiddelbart se noget rust. Er der steder hvor en 206'er ikke er designet ordentligt og derfor mere sandsynlig at den vil ruste?

Det var en ordentlig omgang :-)

På forhånd tak.


Mvh Jonas

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Introduktion fra nyt medlem
« Svar #1 Dato: 01. Juli 2013, 17:05 »
Ja men velkommen til klubben!

Ja det var en ordenligt omgang, som du skriver.

Min 407 er en ligeså gammel bil fra 2004, jeg har hvert år fået den ordnet hos Peugeot, så der har ikke været de store problemer.

Jeg vil tro at jeg i dit tilfælde ville besøge Peugeot, med alle de spørgsmål du har.
Og så ellers bruge din sunde fornuft.

Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Danni

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Introduktion fra nyt medlem
« Svar #2 Dato: 01. Juli 2013, 18:37 »
Velkommen til ;-)

Ved ikke hvor du er fra i landet.

1. Jeg handler hos noget der hedder Vestsjællands Autodele.

2. Har selv en 406 2,0 HDI fra 2000. Jeg kører på Castrol 0W40.

3. Der sidder en kontakt på selve gearkassen, der bliver aktiveret når du sætter den i Bakgear, det er nok den der er defekt.

de andre kan jeg desværre ikke hjælpe med, men mon ikke andre kan hjælpe ;-)

Venlig hilsen

Danni
« Senest Redigeret: 01. Juli 2013, 18:37 af Danni »

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.504
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Introduktion fra nyt medlem
« Svar #3 Dato: 01. Juli 2013, 20:27 »
Hej Jonas.
reservedele køber jeg normalt hos den lokale bremse og koblingsservice, olie køber jeg her: http://myworld.ebay.de/oil-center?_trksid=p2047675.l2559 Peugeot anbefaler Total, det er en af de billigere mærker, så den bruger jeg, typen burde fremgå af instruktionsbogen, hvis du ikke har den kan du finde et link i bunden af mit indlæg.
Den mest almindelige fejl på en 206 er defekte lejer i bagsvingeren, det kan forebygges ved at montere smørenipler i svingarmene, placeringen skulle du kunne finde med lidt Google arbejde


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

jj206

  • Gæst
RE: Introduktion fra nyt medlem
« Svar #4 Dato: 03. Juli 2013, 22:28 »
Hej alle sammen.

Tak for jeres svar.
Jeg har fået købt lidt reservedele og olie fra Ebay i tyskland :-)
Jeg har også få bestilt en baklys kontakt, så er spændt på om det kan få mit baklys tilbage.

Endnu en gang, tak for jeres input.

Mvh Jonas