Forfatter Emne: Rust ved dørpanel  (Læst 3909 gange)

PeterS-202

  • Gæst
Rust ved dørpanel
« Dato: 01. Juli 2013, 19:17 »
Jeg har en Peugeot 206, som er 3,5 år gammel. Den har monteret panelbeskyttere ved alle 4 døre, og nu er der opstået rust i panelerne, da beskytterne skraber imod, og ødelægger lakken. Jeg har talt med en peugeot-medarbejder i dag i Viby, som siger, at de aldrig monterer disse slags panelbeskyttere, da de meget ofte vil give rust. Samtidig siger han, at det er usandsynligt at vores peugeotforhandler i Varde, som monterede disse originale Peugeot panelbeskyttere, vil betale for reparationen af rusten ved panelerne. Disse panelbeskyttere har jo funktionen at beskytte vores paneler og ikke skabe rust.

Er der andre som har oplevet noget lignende og evt. at få dækket omkostningerne ??

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Rust ved dørpanel
« Svar #1 Dato: 01. Juli 2013, 22:04 »
Hvis den er  3 år skal du ikke forvente noget   , hvis det er dem af stål så tag dem af og køb et sæt i sort  plast  som jeg mener er lidt større så kan du reparere lakken inden du sætter dem på   , og de skal ikke bestytte panelerne imod rust  for det ruster ikke   , de er beregnet til dem der ikke kan løfte benene når de stiger ind og skraber lakken af ;)

CJP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Rust ved dørpanel
« Svar #2 Dato: 02. Juli 2013, 08:16 »
Hej.
Jeg har lige fået vores 308 hjem og de første 3 dage er gået godt nok med bilen :D. Dog ville jeg gerne have noget beskyttelse på ved paneler og bagklap for at bilen holder sig bedre. Forhandler har tilbudt dette:
 
Panelbeskyttere og læssekant vil jeg anbefale modellen hvor vi "svejser" 3M folie på. Der findes originale panelbeskyttere og folie til læssekant dog synes jeg personligt ikke at de dækker ret meget ind. De er dog ok til prisen.

Hvis du ønsker modellen hvor vi "svejser" folie på panelstykker og læssekant i bag er den samlede sum 1.477,- incl. moms og montering.

Har forhandler ret i at det er en go løsningen? Og der vil nok ikke komme rust derunder, men ved det ikke helt.