Forfatter Emne: benzinpumpe 307  (Læst 2981 gange)

eddie74

• Gæst
benzinpumpe 307
« Dato: 03. Juli 2013, 17:32 »
hej står med et lille problem.
min farfars 307 gik pludselig ud og kan ikke startes er kommet frem til at der ikke kommer strøm til benzin pumpen er der nogen der har nogen erfaring med det har dog ikke prøvet at sætte strøm dirækte til den men når jeg måler på stikket med tændning på er der ikke noget udslag på min fluk
nogen der evt ved om der sider et relæ og hvor det sider og hvor sikringen sider til den har tjækket dem der er i motor rummet og under instroment boret i V-side
det er en 307 (3a/c) 1,6 16v
håber der er nogen der kan hjælp e mig
mvh eddie

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: benzinpumpe 307
« Svar #1 Dato: 05. Juli 2013, 22:49 »
Citér
eddie74 skrev:
hej står med et lille problem.
min farfars 307 gik pludselig ud og kan ikke startes er kommet frem til at der ikke kommer strøm til benzin pumpen er der nogen der har nogen erfaring med det har dog ikke prøvet at sætte strøm dirækte til den men når jeg måler på stikket med tændning på er der ikke noget udslag på min fluk
nogen der evt ved om der sider et relæ og hvor det sider og hvor sikringen sider til den har tjækket dem der er i motor rummet og under instroment boret i V-side
det er en 307 (3a/c) 1,6 16v
håber der er nogen der kan hjælp e mig
mvh eddie

Pumpen får strøm fra sikringskassen i motorrummet   sikring F2  , strømmen til pumpen går ud af det 16 ben grå stik i pos 11  , så hvis du ikke har strøm ud der imens starteren kører er sikringskassen muligvis defekt  , eller prøv og sætte strøm på ledningen og se om pumpen kører og bilen evt starter