Forfatter Emne: 205 GTI bliver varm  (Læst 3021 gange)

Christian T

• Gæst
205 GTI bliver varm
« Dato: 19. Marts 2006, 22:35 »
En 205 1,9 GTI fra 87, når den kører er der ingen problemer med temperaturen på kølvandet, det ligger omkring 90 grader. Men når bilen holder stille med motoren i gang eller kører i tæt trafik (køkørsel) bliver vandet varmt og advarselslampen tænder.

Den mangler ikke vand, selve køleren ser ikke alt for ny ud så jeg tænker at det nok er den der er moden til udskifting eller kan jeg nøjes med at skifte termostaten?

MortenMI16

• Gæst
RE: 205 GTI bliver varm
« Svar #1 Dato: 21. Marts 2006, 07:35 »
Hej
Jeg har lige haft samme problem på min mi16 1,9 fra `89, som du beskriver.... jeg har fået skiftet termostaten og problemet er væk...
Så jeg vil anbefale at skifte termostaten i første omgang og håbe at det løser problemet ved dig oz. :p

Mvh Morten

Christian T

• Gæst
« Svar #2 Dato: 21. Marts 2006, 22:15 »
Prisen på en termostat er da til at overskue så det vil jeg da prøve, tak for hjælpen.

MortenMI16

• Gæst
« Svar #3 Dato: 22. Marts 2006, 13:54 »
Ja...til min kostede den 170 kr + montering og kølervæske

jesper-mi16

• Gæst
RE: for varm vand...
« Svar #4 Dato: 23. Marts 2006, 13:48 »
har haft samme problem. der var det min blæser der ikke ville starte, for når bilen kører (80) km/t bliver den jo kølet af luftens flow, derimod når den holder stille er der kun stille stående luft omkring den, så derved skulle blæserne starte for at agere luft flow ligesom når du kører. men termostaten, som morten siger eller blæserne der ikke vil starte, tror det er en af de 2 ting. mvh jesper-mi16.:D

MortenMI16

• Gæst
« Svar #5 Dato: 17. Maj 2006, 12:24 »
Citér
jesper-mi16 skrev:
har haft samme problem. der var det min blæser der ikke ville starte, for når bilen kører (80) km/t bliver den jo kølet af luftens flow, derimod når den holder stille er der kun stille stående luft omkring den, så derved skulle blæserne starte for at agere luft flow ligesom når du kører. men termostaten, som morten siger eller blæserne der ikke vil starte, tror det er en af de 2 ting. mvh jesper-mi16.:D

Nu har jeg sjovt nok fået problemer med blæseren i motorrummet....den starter ikke når jeg f.eks holder stille i kø eller lign. og bilen bliver varm...
Hvilke muligheder er der ved fejlfinding.. for at løse problemet?

;)
« Senest Redigeret: 17. Maj 2006, 12:25 af MortenMI16 »