Forfatter Emne: Tandstang til 205 gti  (Læst 3396 gange)

bodilx6

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 18
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Tandstang til 205 gti
« Dato: 18. Juli 2013, 11:02 »
Er der nogen der har en anelse om hvor jeg kan få fingre i en 205 servo tandstang? Jeg skal ikke bruge servopumpe mv, bare tandstang og det nederste led på ratstammen.

Endnu bedre ville være en Xsara VTS tandstang, også uden servo dele men med leddet.

Min 205 gti er med ikke servo, og har 3,7 omdrejninger. Det giver store ratudslag, og det føles også temmeligt slidt. Derfor vil jeg have et i god stand, og kan lige så godt få de 2,7 omdrejninger fra en servo tandstang eller de 2,4 fra en VTS.

jeg har spurgt hi-speed, bilgalleri mv. Dataophug kan jeg ikke greje hvilke der er relevante, kan jeg ikke fatter deres motorbetegnelser.

bodilx6

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 18
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Tandstang til 205 gti
« Svar #1 Dato: 25. Juli 2013, 10:52 »
Helt umuligt?

Christian Jensen - Webmaster

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Indlæg: 155
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
RE: Tandstang til 205 gti
« Svar #2 Dato: 25. Juli 2013, 13:10 »
Nemmeste er nok at finde en hugger der har en holdende og så selv afmontere det. Så får du også de stumper med du skal bruge.

Har selv pillet diverse stumper af 205'ere hos et par auto ophuggere.

Vær opmærksom på at grunden til de 3,7 omgange er fordi der netop ikke er servo på. Den bliver garanteret über tung at parkere med, hvis du sætter en på med mindre antal omgange.

God fornøjelse. :-)

/Christian

bodilx6

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 18
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Tandstang til 205 gti
« Svar #3 Dato: 01. August 2013, 12:12 »
Tak, og ja, jeg er klar over det bliver hårdt at parkere, men sur røv når det bliver meget sjovere at køre gennem sving.

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: tandstang
« Svar #4 Dato: 28. August 2013, 10:50 »
Peugeot 207 RC