Forfatter Emne: Klunk derefter rumlen i baghjul  (Læst 2292 gange)

Nygaard

  • Gæst
Klunk derefter rumlen i baghjul
« Dato: 21. Juli 2013, 11:29 »
Hey alle sammen.

Jeg har en super fin 407, den er sænket, her den anden dag kørte jeg over et huld i vejen, det gav et højt klunk, og derefter lyder det som om der sidder en dåse i hjulet når jeg køre,, det rumler ikke hele tiden med for hver omgang hjulet drejer. Der sidder ikke noget fast i hjulet.

Er er nogen der har en ide om hvad det kan være, jeg står og skal på ferie og skal derfor køre 130 km, men ved ik helt om jeg tør.

På forhånd tak

Nygaard

  • Gæst
RE: Klunk derefter rumlen i baghjul
« Svar #1 Dato: 21. Juli 2013, 13:53 »
Jeg har nu været ude og kigge lidt på det selv, har løftet den op i hver side og det lyder som om at bremserne i begge sider køre mod skiven, hjulene er ikke løse på nogen måder, derfor uden slør.

men undre mig stadig over hvad den høje klunk lyd kunne være, jeg ved ikke om det kan ha noget med bremserne at gøre.

Så alt info jeg kan få vil være til stor glæde..

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Klunk derefter rumlen i baghjul
« Svar #2 Dato: 21. Juli 2013, 21:52 »
Hej
Har du tjekker at ankerpladen ikke rør ved skiven. Bremseklodserne skal slæbe meget svagt på skiven, altså hjulet skal kunne dreje uhindret rundt. Tjek evt. også at der ikke er knækket en fjeder.
« Senest Redigeret: 21. Juli 2013, 21:54 af Ole S »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Nygaard

  • Gæst
RE: Klunk derefter rumlen i baghjul
« Svar #3 Dato: 21. Juli 2013, 22:46 »
Alt under bilen ser rigtigt ud, derfor er jeg lidt urolig for det høje klunk der kom, hjulene køre fint rundt, men det er lidt som om de stopper igen, som om der er modstand.

støddæmpere ser os gode ud og der er ik noget der hænger eller sidder løst efter hva jeg kan se. Og de lyder der var efter det høje klunk er os væk igen, så er lidt bange for det er noget der er gået løst inde i selve tromlen.