Forfatter Emne: Vedr. gearkasse til Peugeot 207  (Læst 2079 gange)

Flint77

• Gæst
Vedr. gearkasse til Peugeot 207
« Dato: 24. Juli 2013, 15:50 »
Hej med jer.

Har lige skrvet et indlæg men tror ikke det kom med, så hvis vi får denne to gange, er det altså derfor...

Jeg har en Peugeot 207 1.4 hdi, som jeg kører en del motorvejskørsel i med 130-140 km i timen.
Kan man gøre et eller andet for at sænke omdrejningerne i 5 gearet ?

Jeg har erfaret at den nye Peugeot 208 1.4 hdi med samme motor, kører med ca. 300 omdrejninger mindre i 5 gearet, kontra min 207`er.

Kan man skifte gearkasse, eller ænre i Ratio på 5 gearet ?

Håber der er nogle som kan svare

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Vedr. gearkasse til Peugeot 207
« Svar #1 Dato: 24. Juli 2013, 17:51 »
Det letteste og billigste vil nok være at gå en størrelse op i dækprofil hvis der er plads, ofte viser speedometeret for lidt, det får du så rettet ved samme lejlighed. Det er vist ikke helt efter bogen, da der er grænser for hvor meget man må ændre dækstørrelsen, men du kommer næppe ind og ruske tremmer hvis du bliver stoppet.

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Flint77

• Gæst
RE: Vedr. gearkasse til Peugeot 207
« Svar #2 Dato: 25. Juli 2013, 08:27 »
Hej Holt.

Tak for dit svar, og forresten den fartpilot du monterede virker bare til UG med kryds og bolle :-)

Ved ikke om det vil gøre nogen forskel at ændre på dækstørrelsen, da speedometeret kun viser 2 km/t for meget i forhold til min Garmin GPS, så det er nu rimelig præcist.

Men det var mere om der var nogle muligheder for at ændre i min gearkasse så bilen tager lavere omdrejninger i 5 gearet, eller om der findes en anden type gearkasse til bilen, man kan sætte på.

Elleer endnu bedre, hvis gearkassen fra en Peugeot 208 passer over i.

Grunden til mit spørgsmål er at ved 130km/t kører bilen super godt men allerede ved 135 km/t begynder den at få en meget snærrende motorlyd, som ressornere i hele kabinen, og hvis man nu kunne få en gearkasse med netop de 300 omdr mindre i 5 gearet kunne dette problem afhjælpes.

Ved godt det nok ikke er en helt billig løsningen, men da jeg ikke har planer om at skille mig af med bilen lige forløbig, kunne jeg godt være interesseret i at investere lidt i det.

Martin