Forfatter Emne: Eftermonter Cigarstik i Peugeot 406 ´97  (Læst 2263 gange)

egmose

  • Gæst
Eftermonter Cigarstik i Peugeot 406 ´97
« Dato: 02. August 2013, 18:13 »
Hej PCD
Jeg vil rigtig gerne have et cigarudtag i bagagerummet på min 406´er, og det kræver jo selvfølgelig at der kommer noget strøm der om.

1. Kan jeg blot montere en ledning på bunden cigarstikket inde i bilen, og trække den derom?
2. Skal der bruges noget specielt ledning? Tykkelse?

3. Hvis det skal direkte på Batteriet, er der så svært at benytte den indbyggede sikringsboks? Der er jo et ekstra hul ledigt.

4. Der skal være konstant strøm på, så er det muligt at montere en strømvagt INDEN stikket?

martinb

  • Gæst
RE: Cigarstik.
« Svar #1 Dato: 06. August 2013, 14:33 »
Du kan godt trække en ny ledning fra plussiden oppe fra det første cigarstik, MEN.. der er så mange faldgrupper alt efter hvad du skal bruge cigarstikket til bag i, at du skal være helt sikker på ledningstykkelse kontra forbrug kontra længde på ledning.
Ikke noget særligt brugbart svar, men et konkret svar på dit spørgsmål vil fylde for meget her.
Der findes strømvagte som kan monteres inden stikket, de er dog noget dyre i forhold til de 99 kr.  Bilka tager for en eftermonteret. (til køletasker og lign.).

Er det en st.car ER der trukket en ledning i venstre side som bruges til konstantstrøm til hængertrækket.

Yderlige spørgsmål enten her eller på : autoelvordingborg@gmail.com

Hilsen MB

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Eftermonter Cigarstik i Peugeot 406 ´97
« Svar #2 Dato: 07. August 2013, 02:38 »
Jeg har modificeret en alm batt.vagt ved at klippe cigarstikket af og lodde ledningerne på fødeledningerne (Husk For F..... ikke at pol vende det) og så bare bruge hunstikket i vagten som stik.

Har i øvrigt li'e skrevet lidt om strøm her:

http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=8691
« Senest Redigeret: 07. August 2013, 02:40 af Guppy »
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)