Forfatter Emne: EGR-ventil?  (Læst 3706 gange)

Bukkar

  • Gæst
EGR-ventil?
« Dato: 18. August 2013, 15:15 »
Godeftermiddag:)

Håber ad denne vej at nogen kan hjælpe mig:) Jeg har en Peugeot 206, 1,4 HDI fra 2007.

Min bil havde lidt vanskeligheder med at starte periodevis, og den orange lampe (indsugning) begyndt at lyse mere og mere og stisidst konstant. Mit værksted lavede en måling der viste at EGR-ventilen skulle skiftes. Ved afhentningen synes den ikke at være bedre til at starte, dog slukkede lampen når motoren var igang. Jeg fik fra værkstedet at vide at den skulle ud at køre så den kunne blive brændt igennnem og dette skulle løse problemet. Jeg kører normalt korte ture i bilen, så jeg kørte et par ture på 40 km for at få den varmet igennem. Nu kan min bil så ikke starte, er sendt på værksted hvor den skal være et par dage så de kan se hvad der kan være i vejen med den.

Mon der er nogen herinde der har et bud på hvad min ellers gode bil kan fejle;)

På forhånd tak for hjælpen:)

Mvh Birgitte Sørensen

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: EGR-ventil?
« Svar #1 Dato: 18. August 2013, 17:51 »
Hej
Nu siger du godt nok du kørte 40 km, men hvordan kørte du. Den skal have nogle omd, for at brænde rent, altså gerne over 3000 på en længere strækning.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Bukkar

  • Gæst
RE: EGR-ventil?
« Svar #2 Dato: 18. August 2013, 19:00 »
Ja men det er da nok en fejl, jeg kørte i samme rolige tempo som jeg plejer af en mellemstor vej til Præstø. Så skal jeg ud på motorvejen og hvor langt kan skal jeg køre tror du? Tænker at måske kan kørsel i lavt gear også give 3.000 omdrejninger? Birgitte

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: EGR-ventil?
« Svar #3 Dato: 19. August 2013, 00:02 »
Hej
Nej du behøver ikke motorvej, det gælder bare om at få nogle omd. på bilen, så ja lavere gear. Hvor langt, hmm jeg ville nok prøve med 5-10 km, det burde kunne brænde den godt ud. Men sørg nu for at bilen er helt varm, inden du lader den arbejde ved de høje omd.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Bukkar

  • Gæst
RE: EGR-ventil?
« Svar #4 Dato: 19. August 2013, 09:32 »
Tusind tak for svar:-) Med venlig hilsen Birgitte

martinb

  • Gæst
RE: Egr...
« Svar #5 Dato: 06. September 2013, 13:05 »
Hejsa. Håber bilen kører bedre nu. Jeg stod med en 406 der havde samme problem. Nogle gode ture mellem afkørsel 37 og 40 hjalp rigtigt meget. Inden varm-kørselen havde jeg renset samt hældt rensevæske i tanken. Bilen er normalt også en "langsom by-bil".

Vh. Martin