Forfatter Emne: Farve på tændrør og hukkende acceleration  (Læst 1863 gange)

Paugeot306XS

  • Gæst
Farve på tændrør og hukkende acceleration
« Dato: 23. September 2013, 16:09 »
Hej, jeg har en Peugeot 306 XS 2,0 hvor jeg forleden havde tændrørene ude for at se om de kunne være synderen til at den hakkede en smule i accelerationen når man gav den fuld pedal. Jeg bemærkede så at farven på tændrørene var en smule anderledes end de burde være. Jeg lægger et  billede med af tændrøret. Udover den lidt hakkende acceleration i 1. og 2. gear er der ellers ikke nogle problemer med motoren, udover at den måske larmer en anelse mere end normalt når man kører på motorvej, men det tror jeg at jeg vil give det K&N indsatsfilter som forrige ejer havde monteret.

Nogen der ved hvad farven på tændrørene siger om motorens tilstand og hvad man evt skal gøre for at de ikke bliver den her farve? og om luftfilteret kan have skylden for at motoren larmer mere :)

Paugeot306XS

  • Gæst
« Senest Redigeret: 23. September 2013, 16:34 af Paugeot306XS »

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Farve på tændrør og hukkende acceleration
« Svar #2 Dato: 23. September 2013, 19:08 »
Hej
Nu er det jo lidt svært med billeder, men umiddelbart synes jeg det ser ud til at dit rør er brunt/rødt, synes det ser ud som om den kører lidt magert i blandingen, men ikke helt hen i vejret. Man har førhen sagt at et tændrør gerne skal være muse-gråt, så står den ok.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002