Forfatter Emne: 106 vil ikke starte efter motorvask  (Læst 2541 gange)

UlrikOlsen

  • Gæst
106 vil ikke starte efter motorvask
« Dato: 27. Oktober 2013, 13:11 »
Hej Forum.

Jeg har et efterhånden stort problem med min kærestes 106 1,1 fra 99.

Jeg ville lige motorvaske dyret inden syn, og siden har den ikke kunne starte, jeg har tjekke alle stik for vand og fugt, det er der ikke noget af nogen steder.

Der er ingen gnist på tændrørene, og benzin pumpen får fint 12v når der kommer tænding på, dog forsvinder 12v når man kører med starteren. Jeg har prøvet at udskifte dobbelt relæet under ecu, dette hjalp heller ikke. Jeg har prøvet at sætte 12v på ledningen der går til tændspolen, dette hjalp heller ikke. Har også prøvet at sætte 12v til benzin pumpen, den vil bare ikke starte.

Kan det være startspærren der er fucked up ?

Hjælp

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 106 vil ikke starte efter motorvask
« Svar #1 Dato: 27. Oktober 2013, 13:37 »
Hej
Har du prøvet at sætte en varmeblæser ind under motoren en nats tid eller deromkring. Der må jo sidde lidt fugt et sted, og vejret hjælper dig jo ikke ligefrem med at tørre ud.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

UlrikOlsen

  • Gæst
RE: 106 vil ikke starte efter motorvask
« Svar #2 Dato: 27. Oktober 2013, 14:04 »
Citér
Ole S skrev:
Hej
Har du prøvet at sætte en varmeblæser ind under motoren en nats tid eller deromkring. Der må jo sidde lidt fugt et sted, og vejret hjælper dig jo ikke ligefrem med at tørre ud.


Hej Ole.

Nej det har jeg godt nok ikke, da bilen står i indkørslen, men jeg må prøve at se om jeg kan få det gjort. Ja jeg tænker også det må være fugt, da bilen kørte fint inden. Men nu er det 5 dage siden det skete, og den vil stadig ikke noget som helst. Jeg har snart splittet hele ledningsnettet ad, og der er ingen fugt at spore.

Problemet er stadig det samme. Der kommer ikke strøm til tændspolen når man kører på starteren. Jeg har også skilt ecu'en ad, for at se om der var fugt i den. Det var heller ikke tilfældet. Jeg havde en kammerat fra peugeot ude med deres tester i går, men den kan ikke connecte med bilen ??? Ved ikke om min ecu er død eller om nøgle transponderen er død

SUK