Det er noget jeg kender meget til igennem mit job som mekaniker gennem mange år:p
Bell Add er et godt produkt men har ventilen først sat sig så kan ingen mirakkel midler gøre noget.
Jeg har næsten lige lavet en Fiat bil som køre med selvsamme motor og den started meget dårligt started først efter utallige forsøg .
Det viste sig at ventilen ganske enkelt var knækket og så står den helt åben og det er totalt umuligt at starte den.
Hvorimod hvis den hænger i sod og den ikke er tæt vil den stadig starte dårligt men kan dog starte.
Problemer med tilsodet EGR ventiler er især udpræget hvis motoren aldrig bliver varm , en dårlig motor termostat kan enda være årsag til at den soder til hvis motoren aldrig bliver driftvarm.
Prøv at gå ind på forskellige bil forumer også her hvor mange med diesel biler der har næsten symtomer som din bil har , for så er det meget normalt at den soder til:D
Jeg har kvittet at køre diesel pga kun 25 km kørsel til og fra arbejde pga samme årsag.
Man kan self. montere et fyr i bilen og så bruge det hver gang man skal ud at køre mennn.
Mvh Flemming