Forfatter Emne: bagrude i 407  (Læst 4738 gange)

Securityman

  • Gæst
bagrude i 407
« Dato: 27. November 2013, 17:53 »
Jeg har fået Peugeot i Tyskland til at sørge for at bagruden blev frakoblet for et år siden, idet den hele tiden åbnede. Jeg skal nu have min bagrudevisker til at køre, idet den har sat sig. Hvor kan det tænkes de har frakoblet ruden.???

Securityman

  • Gæst
RE: bagrude 407 SW bagrude
« Svar #1 Dato: 30. November 2013, 17:35 »
Er der virkelig ikke et klog hoved der kan give et svar på spørgsmålet.??

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: bagrude i 407
« Svar #2 Dato: 01. December 2013, 19:35 »
prøv at tage beklædningen af bagklappen det stykke der er i hele længden af bagklappen der finder du udløseren, og lav så en kortslutning på den, men først når du har lukket bagklappen med dig selv i bagagerummet;)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Securityman

  • Gæst
RE: 407 bagrude
« Svar #3 Dato: 25. December 2013, 13:13 »
Hej og tak for svaret, er det den øverste del af beklædningen der skal af.? Altså det smalle stykke hvor motoren sidder under.? Det er lidt svært at afmontere, skal motoren løsnes for at man kan få beklædningen af.?

Soeove

  • Gæst
RE: Re 407 Bagrude
« Svar #4 Dato: 26. December 2013, 20:22 »
Der er umiddelbart flere muligheder. Jeg selv ville nok blot afbryde kontakten i fjernbetjeningen med en papirstrimmel el. lign. Hvis det er gjort på denne måde, så skulle du kunne åbne bagruden ved at trykke på kontakten på bagsiden af det lille håndtag til bagruden (når bilen er låst op).
En anden mulighed er at elstikket til udløsermekanismen er taget af. For at se dette skal den nederste afdækning indvendig i bagklappen tages af.

MartinDK

  • Gæst
RE: bagrude i 407
« Svar #5 Dato: 26. December 2013, 22:56 »
Jeg har selv haft samme problem med, at bagrudeviskeren sætter sig på 407SW.  

Så når du først har fået bagklappen åbnet, så bliver den første udfordring, at få viskeren af akslen. Desværre er de ofte næsten korroderet sammen og ikke til at adskille. Jeg måtte bruge en nedstryger til at flække viskerarmen, for at få den afmonteret - og så købe en ny til ca. 300 kr.  Du skal jo have akslen af, så derfor er det nødvendigt.

Dernæst piller du viskermotoren af og kan nu slibe (f.eks. smergelpapir) og smøre akslen i kuglelejefedt. Så skulle de være fikset.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: bagrude i 407
« Svar #6 Dato: 27. December 2013, 23:15 »
Citér
MartinDK skrev:
Jeg har selv haft samme problem med, at bagrudeviskeren sætter sig på 407SW.  

Så når du først har fået bagklappen åbnet, så bliver den første udfordring, at få viskeren af akslen. Desværre er de ofte næsten korroderet sammen og ikke til at adskille. Jeg måtte bruge en nedstryger til at flække viskerarmen, for at få den afmonteret - og så købe en ny til ca. 300 kr.  Du skal jo have akslen af, så derfor er det nødvendigt.

Dernæst piller du viskermotoren af og kan nu slibe (f.eks. smergelpapir) og smøre akslen i kuglelejefedt. Så skulle de være fikset.


Hej Martin
Har du ikke hørt om en aftrækker,;) det plejer jeg at bruge til viskerarme, så smutter de lige af.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: bagrude i 407
« Svar #7 Dato: 28. December 2013, 21:40 »
Citér
Ole S skrev:
Citér
MartinDK skrev:
Jeg har selv haft samme problem med, at bagrudeviskeren sætter sig på 407SW.  

Så når du først har fået bagklappen åbnet, så bliver den første udfordring, at få viskeren af akslen. Desværre er de ofte næsten korroderet sammen og ikke til at adskille. Jeg måtte bruge en nedstryger til at flække viskerarmen, for at få den afmonteret - og så købe en ny til ca. 300 kr.  Du skal jo have akslen af, så derfor er det nødvendigt.

Dernæst piller du viskermotoren af og kan nu slibe (f.eks. smergelpapir) og smøre akslen i kuglelejefedt. Så skulle de være fikset.


Hej Martin
Har du ikke hørt om en aftrækker,;) det plejer jeg at bruge til viskerarme, så smutter de lige af.


Det er ikke altid det virker på en 407er, viskerarmen på dem sidder godt groet fast
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: bagrude i 407
« Svar #8 Dato: 28. December 2013, 22:30 »
Citér
pug407aut skrev:
Citér
Ole S skrev:
Citér
MartinDK skrev:
Jeg har selv haft samme problem med, at bagrudeviskeren sætter sig på 407SW.  

Så når du først har fået bagklappen åbnet, så bliver den første udfordring, at få viskeren af akslen. Desværre er de ofte næsten korroderet sammen og ikke til at adskille. Jeg måtte bruge en nedstryger til at flække viskerarmen, for at få den afmonteret - og så købe en ny til ca. 300 kr.  Du skal jo have akslen af, så derfor er det nødvendigt.

Dernæst piller du viskermotoren af og kan nu slibe (f.eks. smergelpapir) og smøre akslen i kuglelejefedt. Så skulle de være fikset.


Hej Martin
Har du ikke hørt om en aftrækker,;) det plejer jeg at bruge til viskerarme, så smutter de lige af.


Det er ikke altid det virker på en 407er, viskerarmen på dem sidder godt groet fast

Hej
Ja de kan godt sidde fast, sidst jeg trak bagviskeren af, sad bøsningen fra armen tilbag på akslen, kunne dog nemt slidses op med vinkelsliberen og pilles af.
Er det egentlig en god ide at smøre, inden man monterer igen, f.eks med lidt fedt.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

MartinDK

  • Gæst
RE: bagrude i 407
« Svar #9 Dato: 30. December 2013, 21:09 »
Præcis samme erfaring har jeg. Aftrækkeren kan ikke bruges, da det tilsyneladende er en jernaksel og selve viskerarmen er af et materiale, der irrer meget. Så det hele gror sammen.

Mvh Martin